19 دی آنلاین: هر چند برنامه نهایی سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما منابع خبری در همسایه شرقی اعلام کردند که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز سوم اردیبهشت برای سفر ۳ روزه به اسلام‌آباد خواهد رفت.

دعوتنامه رسمی دولت پاکستان از سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به آن کشور در جریان سفر مردادماه گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به اسلام‌آباد از سوی نخست وزیر پاکستان تقدیم شد.

شهباز شریف که اواسط اسفند گذشته برای دومین بار تصدی مسند نخست وزیری در پاکستان را برعهده گرفت در تماس تلفنی رئیس جمهور ایران دعوت خود از او را تجدید و تاکید کرد: پاکستان منتظر سفر زودهنگام شما است. 

هفته گذشته هیات بلندپایه ایرانی به ریاست معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه به اسلام‌آباد سفر کرد که هدف از آن تهیه و تنظیم اسناد، تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی بود که قرار است در جریان سفر آینده رئیس جمهور کشورمان به همسایه شرقی امضا شود. 

در همین حال جراید و منابع خبری پاکستان نیز گزارش‌هایی از سفر آتی رئیس جمهوری کشورمان منتشر کرده و از آن به عنوان اولین بازدید یک مقام بلندپایه خارجی به پاکستان پس از تشکیل دولت جدید در این کشور یاد می‌کنند. 

برخی رسانه‌های برخط پاکستانی امروز به نقل از منابع آگاه نوشتند: دکتر سید ابراهیم رئیسی قرار است برای سفر رسمی ۳ روزه در ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) وارد اسلام‌آباد شود. 

در این گزارش‌ها آمده است: سفر آیت‌الله رئیسی از روز ۲۲ تا ۲۴ آوریل صورت می‌گیرد و وی قرار است با مقام‌های بلندپایه سیاسی، نظامی و اقتصادی پاکستان دیدار کند. 

به گفته منابع پاکستانی، رئیس جمهوری ایران در این سفر دیدارهای دوجانبه و در سطح هیات‌های دو کشور خواهد داشت. این بازدید، فرصتی برای رشد مناسبات دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، امنیتی و انرژی خواهد بود. 

رسانه‌های پاکستانی نوشتند: در این بازدید موضوعات مربوط به خط لوله گاز ایران و پاکستان به طور ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ افزایش برق رسانی از ایران به بندر گوادر و بازگشایی بیشتر گذرگاه های مرزی، همکاری در حوزه فناوری اطلاعات و تمهیدات مرزی نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

پنجشنبه گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ به خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر اهمیت روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران‌، گفته بود: مردم و دولت ما به سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به پاکستان در آینده نزدیک، نگاه رو به جلو دارند.

  • نویسنده :
  • منبع :