19 دی آنلاین: مرکز حفاظت از سلامت هنگ‌کنگ گزارش داده «یک مرد ۳۷ ساله اولین مورد انسانی «ویروس B» را در یک شیوع نادر ویروسی ثبت کرد» این مرد در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده و وضعیت او وخیم است.
دولت هنگ کنگ به مردم توصیه کرده است که از میمون‌های وحشی دوری کنند.
الجزیره نوشت: مرکز حفاظت از سلامت هنگ کنگ اولین مورد انسانی ویروس B را در یک شیوع نادر ویروسی از حیوانات به انسان، اعلام کرد. این مرکز از عموم مردم می‌خواهد که از دست زدن و غذا دادن به میمون‌های وحشی برای کاهش خطر ابتلا به آن خودداری کنند.
گزارش شده است که مردی ۳۷ ساله در اواخر فوریه در پارک «کام شان» هنگ کنگ، که به آن تپه میمون‌ها نیز می‌گویند، توسط میمون‌ها مورد حمله قرار گرفته و مجروح شده است. ماهیت دقیق جراحات وی مشخص نیست. چند هفته بعد، پس از بیمار شدن، این مرد در ۲۱ مارس با تب و کاهش هوشیاری در بخش اورژانس بیمارستان بستری شد. حال این بیمار مبتلا در حال حاضر وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان تحت درمان است.
طبق گفته اداره کشاورزی، شیلات و حفاظت از هنگ کنگ، حدود ۱۸۰۰ میمون وحشی در هنگ کنگ وجود دارد که شامل دو گونه مختلف ماکاک و هیبرید آنها می شود. انتقال بیماری از حیوان به انسان به عنوان سرریز مشترک بین انسان و دام شناخته می شود.
گفتنی است ویروس B به عنوان ویروس «هرپس سیمیا» نیز شناخته می شود. علائمی شبیه آنفولانزا مانند تب، خستگی، درد عضلانی و سردرد ایجاد می کند. طبق وب‌سایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده علائم می‌توانند ظرف یک ماه پس از قرار گرفتن در معرض ویروس یا سه تا هفت روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :