19 دی آنلاین: معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، از اشغال ۹۰ درصدی تخت مراکز اقامتی استان قم در ایام عید سعید فطر خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، روز پنجشنبه ۲۳ فروردین‌ ۱۴۰۳ همزمان با ایام تعطیلات عید فطر معاون گردشگری و بازرسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از ستاد اسکان آموزش‌وپرورش و نیز تعدادی از مراکز اقامتی قم بازدید کرد.

مجید ستایش در حاشیه این بازدیدها گفت: از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ فروردین‌ماه جاری (ایام عید فطر) شاهد اشغال بیش از ۹۰درصدی واحدهای اقامتی رسمی تحت نظارت این اداره‌کل با بیش از ۲۳هزار نفر مسافر بوده‌ایم.

معاون گردشگری استان قم با بیان این که بازدیدهای مذکور در ادامه بازدیدهای نوروزی انجام شده است، افزود: در این بازدیدها، بازرسان این اداره‌کل به شکایت‌های ثبت‌شده در سامانه ۰۹۶۲۹ (سامانه ملی سفر) از تأسیسات اقامتی قم رسیدگی کردند.

او خاطرنشان کرد: تعداد بازرسی‌های انجام‌شده از تأسیسات گردشگری استان قم از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۲ فروردین‌ماه جاری ۶۵۴ مورد و تعداد تذکر ۱۲۵ مورد بوده است.

ستایش در بخش دیگر سخنان خود گفت: پنج پایگاه تاریخی (مجموعه تاریخی تپه قلی‌درویش، مقابر گنبد سبز و خانه تاریخی زند در شهر قم، خانه تاریخی ملاصدرا در شهر کهک و تپه صَرم در نزدیکی روستای صرم) برای بازدید گردشگران در استان قم وجود دارد.  

معاون گردشگری استان قم اعلام کرد: مردم می‌توانند شکایت‌های خود را از مراکز اقامتی و گردشگری از طریق سامانه ملی سفر (ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر) با شماره تلفن ۰۹۶۲۹ و یا از طریق تارنمای (سایت) آن به نشانی اینترنتی https://۰۹۶۲۹.ir ثبت کنند.   

او افزود: همچنین مردم می‌توانند تخلف در بناهای ثبتی سطح شهرها و بخش‌های تابعه و انجام حفاری‌های غیرمجاز را با شماره‌ تلفن‌ ۰۹۶۶۲ (سامانه جامع پاسخگویی و ارتباطات مردمی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) و یا در قم با شماره تلفن ۳۷۸۳۰۴۱۰ با پیش‌شماره ۰۲۵ یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قم گزارش بدهند.

  • نویسنده :
  • منبع :