19 دی آنلاین: رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با تلاش صورت گرفته در دولت سیزدهم، طی ۲ سال گذشته بیش‌از ۳۰ کیلومتر از قنوات در مناطق مختلف استان قم مرمت و بازسازی شد.
محمد رضا حاجی رضا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص بیان داشت: بیش از ۹۰۰ رشته قنات در مناطق مختلف قم موجود است که از آن‌ها به عنوان یکی از مهمترین شریان‌های حیاتی تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی استان یاد می‌شود.
وی افزود: مرمت و لایروبی قنوات قم موجب استفاده مناسب و هرچه بهتر از این منابع مهم تامین آب استان می‌شود که در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی قم بر اساس سیاست‌های دولت، برنامه احیا و مرمت قنوات را با مشارکت کشاورزان به جد دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تمام قنوات استان را که امکان احیا دارد، بازسازی کنیم و در این خصوص همکاری خوبی میان سازمان جهاد کشاورزی قم با سایر نهادهای استان برای تامین اعتبارات و بسترهای لازم، جریان دارد.
لازم به ذکر است خشکسالی‌های اخیر بر روی وضعیت ناپایداری قنوات استان قم تاثیر مستقیم داشته و موجب نقصان آبدهی آنان شده‌است، به همین دلیل بسیار اهمیت دارد تا فعالیت‌های مرتبط با مرمت و احیا این سازه‌های آبی به سرعت انجام و قنوات برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان حفظ شود.

  • نویسنده :
  • منبع :