19 دی آنلاین: نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: کارت هوشمند برای شناسایی آمار، ارقام و رصد مالی است، چون گردش مالی اتباع بیگانه کم نیست و برای این است که متوجه شویم آیا دارایی‌شان به ارز تبدیل می‌شود و یا به خارج از کشور می‌رود به همین دلیل باید دید که سرمایه‌شان به چیزی تبدیل می‌شود.
محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره صدور کارت هوشمند اتباع گفت: کارت هوشمند اتباع، شناسنامه نیست و برای شناسایی اتباع بیگانه است.
وی در گفت‌وگویی که با باشگاه خبرنگاران جوان داشته، اظهار کرد: کارت هوشمند برای شناسایی آمار، ارقام و رصد مالی است، چون گردش مالی اتباع بیگانه کم نیست و برای این است که متوجه شویم آیا دارایی‌شان به ارز تبدیل می‌شود و یا به خارج از کشور می‌رود به همین دلیل باید دید که سرمایه‌شان به چیزی تبدیل می‌شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: کارت هوشمند اتباع مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی بوده و قرار بر این شده که وزارت کشور نسبت به شناسه‌دار کردن حساب‌های مالی اتباع بیگانه اقدام کند و این شناسه موضوع مجوز برای حضور اتباع نمی‌شود بلکه در راستای رصد حساب‌های مالی، فعالیت و حضور اتباع است.
آصفری افزود: قانون اتباع در برنامه هفتم در مجلس مصوب شد و دولت ملزم شده که وزارت کشور را به ایجاد سازمان ملی مهاجرت ملزم کند.
وی اظهار کرد: خیلی از اتباع به صورت غیرقانونی در کشور هستند که با کارت هوشمند اتباع تعدادشان مشخص می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: برای دادن کارت هوشمند اتباع هیچ هزینه‌ای از اتباع گرفته نمی‌شود و چند بانک را مشخص کردند که اتباع فقط در این بانک‌ها می‌توانند حساب مالی باز کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :