19 دی آنلاین: رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه سینماهای قم در اکران نوروزی امسال پذیرای ۳۱ هزار و ۶۶۹ تماشاگر بودند و یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون تومان فروش داشتند، گفت: فیلم سینمایی «تمساح خونی» با ۲۴ هزار و ۷۴۲ مخاطب و فروش یک میلیارد و ۲۳۵ میلیونی، پرفروش‌ترین فیلم نوروزی سینماهای قم بود.
سعید ایلانلو امروز در گفت‌وگویی با اشاره به رونق خوب گیشه سینماهای قم در اکران نوروزی، گفت: ۳۱ هزار و ۶۶۹ تماشاگر به تماشای فیلم‌های نوروزی نشستند و سینماهای استان در این ایام بیش از یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون تومان فروش کردند.
وی تصریح کرد: سینماهای قم در اکران نوروزی سال گذشته پذیرای ۱۵ هزار و ۳۸۴ مخاطب بودند و ۶۲۵ میلیون تومان فروش داشتند و فیلم فسیل با ۱۰ هزار و ۵۸۵ مخاطب بیشترین تماشاگر را داشت.
رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه امسال هفت فیلم نوروزی در قالب ۷۱۷ سانس در سینماهای قم به نمایش درآمدند، تصریح کرد: فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی با ۲۴ هزار و ۷۴۲ مخاطب و فروش یک میلیارد و ۲۳۵ میلیونی، پرفروش‌ترین فیلم نوروزی سینماهای قم بود.
ایلانلو افزود: «بی‌ بدن» با ۲۳۶۲ مخاطب و فروش ۱۳۶ میلیونی، «آپاراتچی» با ۲۴۶۶ مخاطب و فروش ۸۷ میلیونی، «ایلیا جستجوی قهرمان» با ۱۰۱۷ مخاطب و فروش ۳۸ میلیونی، «آسمان غرب» با ۳۵۰ مخاطب و فروش ۱۶ میلیونی، «پرویزخان» با ۳۸۸ مخاطب و فروش ۱۵.۵ میلیونی و «نوروز» با ۳۴۴ بلیت و فروش ۱۳ میلیونی در رتبه‌های دوم تا هفتم فروش اکران نوروزی امسال سینماهای قم قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: آمار فروش گیشه اکران نوروزی امسال در حالی رقم خورد که سینماهای استان از ۱۰ تا ۱۴ فروردین به منظور حفظ شعائر دینی و تقارن ایام شهادت حضرت علی(ع) و شب‌های قدر تعطیل بودند و فعالیتی نداشتند.  
رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بازدید از سینماهای استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: با هدف نظارت بر روند امور اجرایی سینماها و اجرای طرح اکران شبانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان از سینماهای استان بازدید شد.
ایلانلو تصریح کرد: همچنین در قالب دیدارهای عیدانه با مدیران سینماهای استان به بحث و تبادل نظر پیرامون وضعیت سینماها و تلاش برای ارتقای جایگاه‌های سینماهای استان پرداخته شد.
وی در پایان از تلاش سینماهای استان برای میزبانی مطلوب از همشهریان در ایام نوروز و شب‌های ماه مبارک رمضان قدردانی کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :