19 دی: استاندار قم با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی استان قم، از برگزاری سال تحصیلی جدید استان قم به صورت غیرحضوری خبر داد.

بهرام سرمست در جلسه پیشگیری هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان قم طی سخنانی با اشاره به حضور خود در تعدادی از هیئات مذهبی گفت: در عزاداری‌های استان قم دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شد.

استاندار قم همچنین با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر حضور کادر علمی و معلمین در مدارس گفت: فعالیت‌های آموزش و پرورش از ۱۵ شهریورماه آغاز خواهد شد

وی با بیان اینکه میزان رعایت بالای ۸۰ درصدی دستورالعمل‌های در استان قم مطلوب است، افزایش نظارت‌ها در راستای رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را ضروری دانست و افزود: هرگونه تخلفی در رعایت این دستورالعمل‌ها باید از سوی مراجع مربوطه پیگیری شود

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت قرمز استان قم تصریح کرد: کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها تا تغییر وضعیت استان به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

استاندار قم همچنین موافقت ستاد ملی کرونا با انتقالی دانشجویان به دانشگاه محل سکونت ایشان را مورد توجه قرار داد و گفت: دانشگاه‌های استان در ترم جاری موظف به اجرای این مصوبه شده‌اند.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود کسب رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی استان قم در برگزاری آزمون سراسری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را قابل تقدیر دانست.

وی با تاکید بر الکترونیکی سازی فرایندها و کاهش مراجعین حضوری دستگاه‌های دولتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی نیز ارائه خدمات نوبت دهی غیرحضوری در مراکز درمانی دولتی و غیردولتی را دستور کار قرار دهد.

  • نویسنده :
  • منبع :