19 دی آنلاین: پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر رژیم صهیونیستی نوشت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حداقل یک حمله رژیم کی‌یف به مناطق روسیه را محکوم کرده است؟ یادت نمی آید؟ من هم همین طور». 

وی ادامه داد: «من بیانیه های منظم مقامات اسرائیلی در حمایت از اقدامات زلنسکی را به خاطر دارم. آن اقدامات بسیار جنایتکارانه و تروریستی که در نتیجه آن، سال به سال، غیرنظامیان کشته می شوند و زیرساخت های غیرنظامی ویران می شوند».

به گزارش ایرنا، پیش از سخنان زاخارووا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره پاسخ موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، ضمن اشاره به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل متحد در اقدام مناسب در زمینه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، از همه طرف‌ها خواسته بود که برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت منطقه، خویشتنداری کنند.

در این بیانیه آمده است:‌ بنا بر اعلام وزارت خارجه ایران، این حمله در چارچوب دفاع از خود و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در پاسخ به حملات به اهداف ایرانی در منطقه از جمله حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفته است، اقدامی که روسیه پیش‌تر آن را محکوم کرده بود. 

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه با اشاره به عدم صدور بیانیه محکومیت اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: متأسفانه این شورا به دلیل مواضع اعضای غربی آن نتوانست پاسخ مناسبی به حمله به نمایندگی کنسولی ایران بدهد.

  • نویسنده :
  • منبع :