19 دی آنلاین: وزارت امور خارجه انگلیس در تداوم حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، کاردار سفارت ایران در لندن را به این وزارت‌خانه دعوت کرد تا مواضع انگلیس را درباره پاسخ نظامی ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی تکرار کند.
وزارت امور خارجه انگلیس یکشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت لندن منتشر شد نوشت: امروز به دستور وزیر امور خارجه، کاردار سفارت ایران در لندن احضار شد.
در این بیانیه ضمن تکرار مواضع حمایتی لندن از رژیم صهیونیستی آمده است: بریتانیا حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل و همچنین نقض حریم هوایی اردن و عراق را به شدت محکوم می‌کند. در زمان تنش بزرگ در خاورمیانه، این اقدام ایران عمیقا خطرناک و غیرضروری بود.
انگلیس بدون اشاره به اینکه پاسخ تهران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت ادعا کرد: مقامات ایران باید برای تنش زدایی و توقف رفتارهای بی ملاحظه و غیرقانونی خود اقدامی معنادار و فوری انجام دهند.
در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس همچنین بر لزوم «آزادی فوری و بدون قید و شرط» کشتی توقیف شده مرتبط با رژیم صهیونیستی در تنگه هرمز تاکید شده و آمده است: بریتانیا به دفاع از امنیت اسرائیل و امنیت همه شرکای منطقه ای خود از جمله اردن و عراق ادامه خواهد داد. ما به همکاری با شرکای بین المللی خود برای حفظ ثبات در منطقه ادامه خواهیم داد.

همچنین وزیر خارجه فرانسه یکشنبه شب اعلام کرد که سفیر ایران را در رابطه با حمله تنبیهی به رژیم صهیونیستی، به وزارت خارجه دعوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه اظهار کرد: از وزارت خارجه خواستم فردا سفیر ایران را فراخواند.
این در حالی است که روز یکشنبه سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات این کشورها در قبال پاسخ متقابل ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان به وزارت امور خارجه احضار شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :