19 دی آنلاین: کارشناس هواشناسی قم گفت: شامگاه جمعه برای ارتفاعات و سحرگاه شنبه در شهر قم بارش پراکنده و رگباری باران پیش‌بینی می‌شود.
محمدرضا قاضی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از شامگاه جمعه سامانه بارشی در قم فعال می‌شود؛ افزایش ابر برای جمعه شب پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: شامگاه جمعه در حد ۰.۱ تا ۰.۲ میلی متر به‌صورت پراکنده و به طور عمده در ارتفاعات و سحرگاه شنبه در شهر قم به‌صورت رگبار گذرا در چند دقیقه بارش را انتظار داریم.
وی با بیان این‌که امروز، فردا و پس فردا هوا آرام، صاف و آفتابی است، ادامه داد: روز شنبه و یکشنبه سیستم فعالی نداریم و آسمان قسمتی ابری و اوایل شب با افزایش ابر و بارش‌های رگباری پیش‌بینی می‌شود.
قاضی گفت: سامانه بارشی مجدد روز دوشنبه و به‌ویژه سه‌شنبه در استان قم فعال خواهد شد و با توجه به نقشه‌ها حدود چهار تا پنج میلی‌متر بارندگی پیش بینی می شود.
وی خاطرنشان کرد: از امروز روند افزایشی دما را در پیش داریم و دمای هوا روزی ۲ تا ۳ درجه گرم‌تر می شود؛ با فعالیت سامانه بارشی در اواسط هفته آینده روند افزایش دما متوقف می‌شود و سه‌شنبه با کاهش چهار درجه‌ای دما همراه خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :