19 دی آنلاین: مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای ضمنِ قدردانی مجدد از مردمِ قانون‌مدار ایران برای همکاری و همراهی در اجرایِ "طرحِ نور"، گزارشی از اقداماتِ فراجا را از آغازِ طرح تاکنون تشریح کرد.
در اطلاعیه شماره سه فرماندهی انتظامی کشور درخصوص "طرحِ نور" (عفاف و حجاب) آمده است:
با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اکثرِ بانوانِ این مرز و بوم با مجریان قانون و حافظانِ امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند. گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزارِ هوشمند نشان‌ داده است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح، مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روزها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری پلیس، براین اساس اجرایِ طرحِ نور منطبق با خواست و ساختِ عمومیِ جامعه و مسئولان اجرایی کشور و براساس وظایف محوله به پلیس به عنوان مجری قانون در کنار دیگر ماموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت و برخی شیطنت‌هایِ رسانه‌ای توسط جریان سازیِ معاندین در اجرایِ سناریوهایِ ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت. ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنشِ اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد. فضایِ فعلی و راهبردِ فراجا در شرایط کنونی حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره ای است و صِرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروندِ ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توام با دقت و حساسیت خواهد نمود.
در پایان ضمن تقدیر و سپاس از مامورین وظیفه شناس پلیس که با سعه صدر و خویشتنداریِ توام با اقتدار، در اجرای این ماموریت مهم تلاش می‌کنند، قدردان شما ملتِ فهیم و عزیز هستیم که همواره و پیوسته برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه با پلیس همگام و همراه هستید.
  • نویسنده :
  • منبع :