19 دی: وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار توئیتی به اقدام ایالات متحده آمریکا در تحریم دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری واکنش نشان داد.

محمدجواد ظریف در توئیترش نوشت:ایالات متحده آمریکا اقدام به تحریم دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری کرده است. این رویه‌ای بود که از [تحریم] افراد آغاز شد، سپس با تسری به قدرت‌های کوچک، متوسط و بزرگ تشدید شد و هم اکنون شخصیت‌های بین المللی را شامل شده‌است. 

ظریف افزود: تنها راه برای توقف این جنون بی‌پایان، توقف تن‌دان به خواست [آمریکا] است. تسلیم شدن بخاطر ترس از خشم آمریکا صرفا اشتهای آن را زیاد می‌کند.

گفتنی است که وزیر خارجه آمریکا از تحریم دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی خبر داد و گفت هر فرد حقیقی یا حقوقی که از این مقام بین‌المللی پشتیبانی مادی کند هم مشمول مجازات خواهد شد.

مایک پمپئو  افزود: آمریکا هیچ‌گاه اساسنامه رم را برای تشکیل این دادگاه تصویب نکرد و ما اقدامات غیرقانونی آن را در هدف قراردادن آمریکایی‌ها برای کشاندن به این دادگاه تحمل نخواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه متاسفانه دادگاه کیفری بین‌المللی به تعقیب آمریکایی‌ها ادامه داد، افزود: از این رو امروز فاتو بنسودا دادستان این دادگاه و فاکیسو موچوچوکو رئیس همکاری اجرای احکام را در فهرست تحریمی خود قرار می‌دهد. 

  • نویسنده :
  • منبع :