19 دی آنلاین: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: طبق آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران تورم نقطه‌به‌نقطه این استان ۱۰ درصد کاهش یافته اما هنوز از متوسط کشوری بالاتر است.
جواد شاکر آرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متوسط کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه در کشور هفت درصد است که درقم این آمار سه درصد بیشتر از میانگین استان‌های دیگر می‌باشد.
وی بیان کرد: استان قم طبق آخرین اطلاعات مرکز آمار کشور در بخش تورم ۱۲ماهه در جایگاه نوزدهم در بین استان‌های کشور قرار گرفته‌است.
وی ادامه داد: همچنین قم در تورم نقطه‌به‌نقطه در جایگاه بیست و یکم و از نظر تورم ماهانه در رتبه نخست کشور با اختلاف بسیار ناچیز با چند استان دیگر قرار گرفته‌است.
شاکر آرانی تصریح کرد: آن چیزی که می‌تواند مبنای محاسبات اقتصادی قرار بگیرد تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم ۱۲ماهه است که روند کاهشی آن طی سال گذشته در استان قم ملموس بوده‌است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های مستمر در حوزه نظارت و تنظیم بازار و فعال‌سازی برخی از ظرفیت‌های مردمی مانند طرح "کاسبان امین" انتظار می‌رود روند کاهشی تورم طی سال جاری در قم با سرعت بیشتری ادامه یابد.
شایان ذکر است پیرو مصوبه ستاد تنظیم بازار استان سال گذشته سایتی جهت شناسایی کاسبان امین عضو اتحادیه های صنفی خواروبار، بنکداران و پروتئین برای توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب راه‌اندازی شده تا مردم قم بتوانند به راحتی کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.
بر همین اساس پیرو مصوبه ستاد تنظیم بازار استان بستری به‌منظور ثبت نام کاسبان امین فعال در محلات قم فراهم شده تا کالاهای اساسی از طریق این واحدهای صنفی بدست مصرف کننده برسد.

  • نویسنده :
  • منبع :