19 دی آنلاین: رئیس اداره اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه اردوهای راهیان نور یکی از مهمترین اردوها با توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: در این اردوها امنیت ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان تامین می‌شود.
عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اردوهای راهیان نور متناسب با نیاز سنی دانش‌آموزان طراحی می‌شود افزود: افتتاحیه این اردوها در مهرماه و اختتامیه آن در شهریور ماه برگزار می‌شود افزود: ۷ استان میزبان این برنامه هستند که در استان‌های زمینی شامل خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و کردستان و همچنین استان‌های دریایی از جمله بوشهر و هرمزگان، اردوها برگزار می‌شوند.
رئیس اداره اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تفاوتی در میزبانی استان‌ها وجود ندارد ادامه داد: با توجه به موقعیت‌های فصلی، استان‌هایی که شرایط آب و هوایی مناسبی دارند، میزبان دانش‌آموزان خواهند بود.
عزیزی با اشاره به اینکه در طول یکسال اردوهای راهیان نور برقرار است گفت: خود استان ها انتخاب می کنند که چه تعداد سهمیه اعزام شوند.
وی با بیان اینکه ۲۴۳ هزار نفر تا پایان اسفندماه گذشته به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند گفت: بیشترین میزبانی در استان‌های جنوبی خوزستان و در استان‌های شمال و شمال غرب، ایلام، کردستان و کرمانشاه است و با توجه به موقعیت یادمان‌ها، دانش آموزان استان مورد نظر را انتخاب می کنند.
رئیس اداره اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه هزینه‌های اردوها نیمه رایگان است و امنیت این افراد صد درصد تامین می شود اظهار کرد: از سال ۹۸ آیین نامه اردوها در وزارت آموزش و پرورش تبیین و قوانین خاصی وضع شد، همه جوانب سنجیده و هیچ حادثه‌ای تا امروز اتفاق نیفتاده است.
عزیزی اردوهای راهیان نور را یکی از سالم‌ترین اردوها دانست و افزود: این اردوها در وزارت آموزش‌وپرورش با همکاری قرارگاه مرکزی راهیان نور در سپاه و بسیج هرساله برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه اردوها بهترین موقعیت برای یادگیری است ادامه داد: یکی از برنامه‌های راهیان نور صعود به ارتفاعات بازی‌دراز است که سالانه بیش از چند هزار نفر به این مکان اعزام می شوند؛ این اردو داخل استان (کرمانشاه و کردستان) انجام می‌شود چرا که امکان اسکان سخت است؛ از سفرهای یک روزه برای صعود به بازی دراز استفاده می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :