19 دی: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی جدید به شکل حضوری از روز شنبه ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت: دانش آموزان باید برای سال تحصیلی جدید و حضورشان با مدیران مدارس هماهنگ باشند.

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در حاشیه رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموزشی (شاد) در اردوگاه شهید باهنر تهران در جمع خبرنگاران با بیان تلاش‌ها برای آماده شدن شرایط برای شروع موفق سال تحصیلی، گفت: تقریبا همکاران من در سراسر کشور وقت خود را گذاشته اند که مدارس را برای استقبال از دانش آموزان آماده کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود:در شروع سال تحصیلی جدید با توجه به شیوع کرونا، اصل بر شرکت حضوری دانش آموزان است، سال تحصیلی جدید متفاوت است. دو سوم سال تحصیلی گذشته را به‌شکل حضوری برگزار و برای یک سوم پایانی به‌طور مجازی و روش‌های آموزش غیر حضوری را اجرا کردیم.

حاجی میرزایی گفت: در شروع سال جدید تحصیلی باید کلاس‌ها شکل بگیرد تا دانش آموزان و معلمان همدیگر را بشناسند و اطلاعات سال قبل خود را هماهنگ و مرور کنند پیگیری این موضوعات به شکل حضوری بهتر است. بنابراین ما هرجای کشور اگر بتوانیم از حضور در مدارس با رعایت پروتکلها استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین روز پانزدهم شهریور آموزش در همه مدارس کشور به شکل حضور خواهد بود اما چون ملزم به اجرای پروتکل‌های مورد نیاز برای سلامت دانش آموزان هستیم، دانش آموزان مدارسی که تعداد دانش آموزانشان از تعداد مجاز  بیشتر باشد ناگزیر هستیم گروه بندی کنیم و به نوبت دانش آموزان در روزهای متفاوت در مدرسه حضور خواهند داشت که این امر توسط مدیران مدارس به دانش آموزان اعلام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا