19 دی: منابع خبری گزارش دادند: بحرین به هواپیماهای اسرائیل که قصد تردد به امارات متحده عربی را دارند، اجازه داد تا از حریم هوایی این کشور استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، یک مقام در وزارت حمل و نقل و ارتباطات بحرین اعلام کرد: بخش امور هواپیمایی این وزارتخانه، به تمامی پروازهای عازم امارات متحده عربی یا از مبدأ این کشور به سمت تمامی کشورهای دیگر اجازه می‌دهد تا از آسمان بحرین عبور کنند.

بر اساس این گزارش، وزارت حمل و نقل بحرین افزوده است: این مجوز به درخواست سازمان هواپیمایی امارات متحده عربی صادر شده است.

روز چهارشنبه نیز اداره کل هواپیمایی عربستان سعودی موافقت خود را با درخواست امارات متحده عربی برای عبور پروازهای این کشور از حریم هوایی عربستان به مقصد «تمام کشورها» از جمله سرزمین های اشغالی و بالعکس اعلام کرده بود.

پیش‌تر نیز هواپیمای بوئینگ متعلق به شرکت اسرائیلی «العال» در نخستین پرواز مستقیم خود به مقصد امارات با عبور از حریم هوایی عربستان، ‌در فرودگاه ابوظبی بر زمین نشست.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد ۹۹ با انتشار بیانیه‌ مشترکی از عادی سازی روابط به طور رسمی میان ابوظبی و تل‌آویو خبر دادند.

در روزهای اخیر تماس‌ها و روابط دیپلماتیک میان امارات و رژیم صهیونیستی طبق توافق یادشده افزایش یافته است.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا