19 دی آنلاین: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم تکمیل فرودگاه قم را از اولویت‌های مهم توسعه استان یاد کرد و گفت: در همین راستا ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار با محوریت تکمیل فرودگاه و جذب سرمایه‌گذار به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان الحاق شد.
جواد شاکر آرانی روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین تصمیمات استان در رابطه با تکمیل و ساخت فرودگاه قم و طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، بیان داشت: طرح فوق با هدف تکمیل و بهره‌برداری از پروژه نیمه‌کاره فرودگاه قم در اراضی طرلاب به تصویب رسیده‌است.
وی ادامه داد: این الحاق در راستای صدور موافقت اصولی سرمایه‌گذاری در فرودگاه قم توسط سازمان هواپیمایی کشور، انجام‌ یافته‌است.
فرودگاه در حال ساخت قم در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قرار دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم اضافه کرد: با الحاق این اراضی زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری پیرامون فرودگاه قم در بخش‌های مختلف تجاری و خدماتی برای سرمایه‌گذاران به وجود آمده‌است.
وی با بیان اینکه تکمیل فرودگاه قم یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری به قم است، عنوان کرد: مجموعه مدیریت استان در حال حاضر بررسی سرمایه‌گذاران و نظرات مشاوران را در خصوص تکمیل این طرح نیمه‌کاره در دستور کار خود دارد.
وی همچنین ابراز کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از فرودگاه قم همچنین باید نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند.
عملیات عمرانی فرودگاه بین‌المللی قم در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ در ۲۰ کیلومتری شهر قم از سمت جاده قم - سلفچگان آغاز شد.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
  • نویسنده :
  • منبع :