19 دی آنلاین: رییس جمهور در قم گفت: ۱۰۰ هزار هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دارشدن افراد واجد شرایط اختصاص‌ یافته که در زمان حاضر عملیات اجرایی و آماده‌سازی زیرساخت‌های این زمین‌ها آغاز شده‌ است.
سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن قم، مساله مسکن و زمین را از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها یاد کرد و افزود: زمینه و ظرفیت لازم در کشور برای تامین زمین موردنیاز متقاضیان و افراد واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن کاملاً فراهم است.
وی گفت: تامین مسکن دغدغه همه مدیران بخش‌های مختلف است و تامین زیرساخت‌های آن به‌صورت مرتب در جلسات شورای مسکن در سطح ملی و استانی رصد می‌شود.
رییس جمهور، ساخت مسکن را از اولویت‌های مهم دولت یاد کرد و ادامه داد: تحویل و واگذاری افزون بر هفت هزار واحد مسکونی در استان قم در راستای همین دغدغه دولت سیزدهم انجام‌گرفته‌ است.
آیت‌الله رییسی با تاکید بر اهمیت ساخت مسکن روستایی، گفت: برای حل مشکل مسکن و جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته در این حوزه باید کار کیفی و جهادی صورت گیرد.
وی با اشاره به برخی از تجربیات طرح مسکن مهر، عنوان کرد: دولت سیزدهم خود را متعهد به اتمام ۲۴۰ هزار مسکن مهر کرده که در دولت‌های قبلی تصویب و در دولت‌های دیگر مورد بی‌مهری قرار گرفته بود.
رییس جمهوری با بیان اینکه ساخت و تحویل مسکن در ایجاد امید میان مردم اثرگذار است، گفت: دولت خود را متعهد به ساخت ۷۱ هزار مسکن در استان قم می‌داند.

گفتنی است؛ هفت هزار و ۲۵۶ واحد مسکونی و قطعه زمین روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد.

این آمار مشتمل بر افتتاح و واگذاری سه هزار و ۷۴۸ واحد مسکن و سه هزار و ۵۰۸ قطعه زمین است.
سه هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی شامل ۵۶۰ واحد مسکونی انبوه‌ساز، ۲۰۰ واحد مسکن روستایی، یک هزار و ۴۸۸ واحد خود مالک و یک هزار و ۵۰۰ واحد بافت فرسوده است.
همچنین سه هزار و ۵۰۸ قطعه زمین شامل ۱۱۸ قطعه در طرح "کلید به کلید"، یک‌هزار واحد طرح جوانی جمعیت، یک‌هزار و ۲۵۰ قطعه واگذاری انفرادی، ۶۰۰ قطعه ایثارگران و ۵۴۰ قطعه نیروهای مسلح است.
  • نویسنده :
  • منبع :