19 دی: آیین نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ روز شنبه با حضور بهرام سرمست استاندار قم و حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در دبیرستان شاهد نمازیخواه این استان برگزار شد.

در این آیین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید، پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی و قرائت پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت بازگشایی مدارس، استاندار قم طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا تمرین و یادگیری نحوه زندگی و زیستن با این بیماری امری ضروری می‌باشد و دانش آموزان نیز باید محور این موضوع مهم باشند.

بهرام سرمست، نقش مردم و قشرهای مختلف اجتماعی را در رویارویی با کرونا موردتوجه قرار داد و افزود: در حال حاضر این بیماری به‌صورت محدود و به‌نحوی‌که سلامت، معیشت و امنیت روحی و روانی جامعه تامین شود، کنترل و مدیریت‌شده است.

استاندار قم با اشاره به اینکه زندگی در شرایط کرونا الگویی است که همه جهان و همچنین کشور و استان به آن رسیدند، افزود: در ستاد ملی کرونا تاکید شده که امر آموزش مانند سایر عرصه‌های زندگی تعطیل نشود و از طریق فضای مجازی و حضور دانش آموزان در مدارس ادامه پیدا کند.

سرمست، تداوم جریان زندگی را مساله ای مهم دانست و گفت: باید سعی کنیم شیوه زیستن در هر شرایطی را یاد بگیریم و دانش آموزان نیز یکی از محورهای این موضوع به شمار می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آموزش‌وپرورش توانسته با برنامه‌ریزی‌هایی که داشته سال تحصیلی گذشته و همچنین برگزاری کنکور و آزمون‌های مختلف را به سرانجام برساند.

وی یادآور شد: در فضای اجتماعی و در رابطه با تولید و کسب‌وکارها و حتی عزاداری‌ها نیز با در نظر گرفتن مولفه های موردنیاز رویه‌ای را در پیش گرفتیم که بر این بحران و معضل فائق بیاییم.

سرمست در پایان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و واحدهای آموزشی بیان کرد: اولیا و مربیان دانش آموزان قوانین و مقررات بهداشتی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان در سختگیرانه ترین شرایط اعمال کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم نیز در این آیین بابیان اینکه به همت همه مسئولان آموزشی و همچنین اولیای دانش آموزان پس از گذشت هفت ماه مدارس فعالیت خود را آغاز می‌کنند، افزود: در این مدت که بین دانش آموزان و مدرسه فاصله ایجادشده بود، روزهای سختی سپری شد.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام بابیان اینکه برای دانش آموزان هیچ موضوعی از شناخت و معرفت بالاتر نیست، افزود: با حضور در فضای علم و دانش این معرفت به دانش آموزان انتقال‌یافته و زمینه رشد و توسعه کشور در ابعاد گسترده رقم می‌خورد.

وی آموزش را از شاخص‌های مهم توسعه پایدار ذکر کرد و گفت: این موضوع در سایه کلاس‌های درس و در فرآیند خدمت به نسل جوان به‌عنوان بهترین‌های جامعه میسر خواهد شد.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا