19 دی: با کاهش شمارگان تولید خودروهای مونتاژی سایپا از ابتدای امسال، محصولات داخلی در خانواده ایکس‌۱۰۰ و ایکس‌۲۰۰ شامل پراید، تیبا، ساینا و کوییک جایگزین این خودروهای مونتاژی شدند.

به گزارش سایپا، این گروه خودروسازی از ابتدای سال ۹۹ تا پایان روز دهم شهریورماه ۱۷۶ هزار و ۴۰۵ دستگاه خودروی سواری و تجاری تولید کرد که بیشتر از تیراژ تولیدی در مدت مشابه از سال گذشته است.

دو شرکت زامیاد و سایپادیزل که تولید کننده محصولات تجاری گروه خودروسازی سایپا به شمار می‌آیند، در این مدت ۱۳ هزار و ۸۵۰ دستگاه خودرو تولید کردند که نسبت به همین مدت در سال گذشته یک‌هزار و ۷۰۰ دستگاه بیشتر است.

نکته حائز اهمیت در بررسی تولیدات سایپا تا دهم شهریورماه امسال کاهش تولید محصولات مونتاژی و جایگزین شدن آنها با محصولات داخلی این خودروساز است.

بر این اساس، تیراژ تولید خودروهای سی.کی.دی (CKD) که محصولات مشترک با خودروسازان خارجی بوده از ابتدای امسال تا دهم شهریور ۹۸ بیش از ۹ هزار و ۸۹۰ دستگاه بوده که در مدت مشابه سال ۹۹ به چهار هزار و ۷۸۸ خودرو کاهش یافته، اما این کاهش تولید با افزایش پنج‌هزار خودرو از محصولات خانواده ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰ پوشش داده شده است.

سایپا در مدت زمان یاد شده بیش از ۱۵۷ هزار دستگاه محصولات خانواده ایکس‌۱۰۰ و ایکس‌۲۰۰ شامل پراید، تیبا، ساینا و کوییک تولید کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :