19 دی آنلاین:‌ مدیرکل آموزش‌و پرورش قم گفت: تاکنون ۶۷ پایگاه تابستانی در قالب ۲۴۰ رشته برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان این استان آماده‌ شده‌است.
علیرضا رحیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌ها و استخرهای آموزش و پرورش استان آماده ارائه خدمات به دانش‌آموزان در تابستان می‌باشد.
وی اضافه کرد: اولویت استفاده از فضاهای ورزشی آموزش‌وپرورش از جمله استخرها و زمین‌های چمن در اختیار دانش‌آموزان و سپس در اختیار افرادی است که علاقه‌مند به استفاده از این ظرفیت‌ها هستند.
وی همچنین با اشاره به حضور روحانیان و مبلغان، گفت: حدود ۲۰۰ طلبه که با آموزش و پرورش همکاری دارند نیز تابستان امسال در پایگاه‌های تابستانی حضور خواهند داشت.
رحیمی بیان کرد: دانش‌آموزانی که دچار آسیب اجتماعی شده‌اند باید توسط مدیران مدارس شناسایی و برای حضور در پایگاه های تابستانی تشویق شوند.
وی ادامه داد: فعالیت‌ پایگاه‌های تابستانی باید هدفمند باشد و مهم‌ترین هدف نیز پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش قم خاطرنشان کرد: همکاری و همیاری دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان از رویکردهای مهم آموزش‌وپرورش در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ۲ سال گذشته، خادم یاران رضوی همکاری خوبی با آموزش‌و پرورش داشتند؛ تابستان سال گذشته با استفاده از ظرفیت خادم یاران رضوی فقط در حوزه آموزشی، یک هزار و ۵۵۲ دانش آموز آموزش دریافت کردند و از تکرار پایه در مقطع ابتدایی این تعداد دانش‌آموز جلوگیری شد.
وی افزود: امسال نیز با استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی در بسیاری از مدارس کلاس‌های ترمیمی برگزار می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :