19 دی: وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتدا هم آموزش حضوری در مدارس الزامی نبود.

محسن حاجی میرزایی امروز دوشنبه با حضور در شبکه خبر گفت: ما از ابتدا هم گفتیم اولویت ما آموزش حضوری است و آموزش حضوری را مناسب تر می دانیم اما شنیده شد برخی مدارس غیردولتی یا دولتی الزام کرده بودند که حتماً دانش آموزان باید حضور پیدا کنند. ما گفتیم وظیفه ما ارائه خدمات آموزشی به همه دانش آموزان است تا هیچ دانش آموزی از آموختن محروم نباشد.

وی ادامه داد: ما روی آموزش حضوری تاکید دارید چرا که کارکرد پرورشی و فرهنگی هم مدرسه دارد و محتوای آموزشی هم با حضور بیشتر عرضه می شود اما اگر کسانی به هر دلیلی از آموزش حضوری استفاده کردند بیمار هستند یا خانواده نگرانی دارد می توانند از آموزش های دیگری که پیش بینی کردیم استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «برای برخی دانش‌آموزان هنوز «شاد» به‌روز نشده است و برخی هم دسترسی ندارند، چه باید کرد؟»، گفت: نسخه جدید شاد روز پنج‌شنبه گذشته نهایی شد و باید اطلاعات بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز بارگذاری شده و به سامانه دانش‌آموزان (سناد) متصل شود و همچنین محتوای آموزشی «شاد» با یک آرایش و تقسیم‌بندی دیگری در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد که این کارها انجام شده است و فکر می‌کنم ظرف ۲۴ ساعت آینده هیچ مشکلی در اتصال به «شاد» نداشته باشیم.

وی بیان کرد: هیچ کس مجاز نیست دانش آموزان را ملزم به حضور کند و اگر کسانی به هر دلیلی ترجیح می دهند غیرحضوری آموزش ببینند می توانند انتخاب کنند ولی آموزش حضوری در مدارس برقرار است.

حاجی میرزایی گفت: این تصمیمات وزارت آموزش و پرورش نیست. تصمیم به آغاز تحصیلی در ۱۵ شهریور و تأکید بر آموزش حضوری تصمیم ستاد ملی کروناست و ما هم ملزم به رعایت آن هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :