19 دی آنلاین: معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی قم گفت: پروژه‌های خود مالک در این استان از تخفیفات و مشوق‌های پیش‌بینی‌شده در طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند خواهند شد.
مهران اسدی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: افراد خودمالک یعنی متقاضیانی که دارای زمین هستند و تصمیم به ساخت‌وساز دارند و یا متقاضیانی که در محلات بافت فرسوده، تصمیم به نوسازی مسکن دارند می‌توانند از تمامی مشوق‌ها و تخفیفاتی که در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد، برخوردار شوند.
وی افزود: کاهش هزینه‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی، خدمات مهندسی، مالیات و بیمه از جمله مواردی است که در پروژه‌های خودمالک مشابه طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان مشوق، اجرایی خواهد شد.
اسدی تصریح کرد: این تخفیفات و مشوق‌ها در پروژه‌های ساختمانی خودمالکِ ثبت شده در سامانه طرح‌های حمایتی تامین مسکن اعمال می‌شود.
به گفته معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم، این پروژه‌ها سابقه مالکیت ثبتی و شخصی برای متقاضیان محسوب می‌شود؛ اما فرم (ج) این متقاضیان قرمز نخواهد شد.
وی در پایان با بیان اینکه افزون بر پنج‌هزار و ۵۰۰ متقاضی واجد شرایط خودمالکی در قم وجود دارد، خاطرنشان کرد: خود مالکین برای بهره‌مندی از این تخفیفات در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در بخش تسهیلات ساخت وارد شده و اطلاعات موردنیاز را تکمیل کنند.
۸۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان قم واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند که هم اینک عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای ۷۱ هزار نفر در ۱۳ سایت نهضت ملی مسکن استان قم، در حال انجام است.

  • نویسنده :
  • منبع :