19 دی آنلاین: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: از ابتدای سال گذشته تا بیستم خردادماه امسال ۳۴۴ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در این استان کشف و توقیف شده‌است.
یوسف صادقی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان کرد: در این مدت در مجموع ۲۳۷ دستگاه ماینر از ۶۲ پلاک و آدرس در سطح استان قم کشف و با هماهنگی مراجع قانونی توقیف و جمع‌آوری‌ شده‌است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز در مجموع ۱۰۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از ۱۵ آدرس کشف و جمع‌آوری‌ شده‌است.
وی عنوان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده استفاده از دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز مراتب را به سامانه پیامکی حراست این شرکت ۳۰۰۰۲۹۰۱۳۲ و یا از طریق اپلیکیشن (برق من) اطلاع‌رسانی کنند.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس قرارگیری این استان در منطقه سه گرمسیری، الگو یا حد مجاز مصرف ماهانه برق در ماه‌های گرم سال (از ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه) ۶۰۰ کیلووات‌ساعت تعیین شده و مشترکان با رعایت آن از تعرفه یارانه‌ای بهره‌مند می‌شوند.
وی تاکید کرد: الگوی مصرف برق در استان قم در ماه‌های غیر گرم سال ۲۰۰ کیلووات‌ساعت یعنی ابتدای مهر تا پایان اردیبهشت‌ماه و ۶۰۰ کیلووات‌ساعت در ۴ ماه دیگر سال از ابتدای خرداد تا پایان شهریور است درحالی‌که سال گذشته الگوی مصرف برق قم در فصل گرم سال یک‌هزار کیلووات بود.

  • نویسنده :
  • منبع :