19 دی آنلاین: مدیر منطقه‌ای هواپیمایی ماهان در روسیه اعلام کرد:‌ برای نخستین بار، این شرکت پرواز مستقیم بین گروزنی مرکز جمهوری چچن روسیه و تهران را راه‌اندازی کرد.
ماشاءالله عسکری همت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این پس، یک پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران – گروزنی – تهران روزهای دوشنبه هر هفته انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: در صورت افزایش تقاضای سفر در این مسیر، امکان انجام سه پرواز در هفته در این مسیر پیش‌بینی شده است.
مدیر هواپیمایی ماهان در روسیه یادآور شد: درحال حاضر، این شرکت هواپیمایی، چهار پرواز برنامه ای درهفته در مسیر تهران-مسکو-تهران در روزهای یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته دارد.
وی افزود: این شرکت همچنین یک پرواز در روزهای جمعه هر هفته در مسیر تهران- سن‌پترزبورگ - تهران انجام می‌دهد.
پیش‌تر خبرگزاری تاس گزارش داده بود که نخستین پرواز شرکت ایرانی ماهان روز دوشنبه ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد ۱۴۰۳) در گروزنی به زمین نشست.
مدیر فرودگاه بین‌المللی گروزنی مرکز جمهوری چچن روسیه در این باره گفت: مدت‌ها بود که منتظر راه‌اندازی این پرواز بین‌المللی بودیم.
الوی شاخگیریف اظهار داشت: شرکت هواپیمایی ماهان در نخستین پرواز در این مسیر، نمایندگان ۱۵ آژانس گردشگری ایرانی را در یک سفر مطالعاتی به گروزنی آورد و در پرواز برگشت نیز نمایندگان شرکت‌های مسافرتی جمهوری چچن را به تهران منتقل کرد.
بنا بر این گزارش، در سال ۲۰۲۳، تردد مسافران در فرودگاه بین‌المللی گروزنی نسبت به سال قبل ۲۹.۳ درصد افزایش یافت و برای اولین بار به یک میلیون نفر رسید.
جمهوری «چچن» به مرکزیت گروزنی در جنوب‌غربی روسیه و در دامنه شمالی رشته‌کوه قفقاز واقع شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :