19 دی آنلاین: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تشریح جزئیات مربوط به حادثه بامداد امروز بیمارستان قائم رشت و وضعیت مصدومان و جانباختگان آن گفت : هشت بیمار بد حال و بستری در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان در این حادثه جان باختند.

دکتر محمدتقی آشوبی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات بیشتری از حریق مهیب بیمارستان خصوصی ۲۵۰ تختخوابی قائم(عج) رشت اظهار کرد: از همان دقایق نخست وقوع حریق در بیمارستان، قرارگاه عملیاتی انتقال، بستری و ادامه درمان بیماران را فوری و اضطراری در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه از زمان اطلاع به اورژانس تا صبح امروز همزمان با عملیات اطفاء، عملیات انتقال بیماران آغاز شد، اضافه کرد: در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش‌ عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمامی بیماران از محل بیمارستان منتقل شده‌اند، گفت: هشت نفر از بیماران جان خود را از دست دادند که علت فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.

وی بیان کرد: بیماران این بیمارستان به مراکز درمانی مختلف از جمله بیمارستان های پورسینا، رازی، ولایت، حشمت، الزهرا، پیروز لاهیجان، پارس، آریا و سه نفر هم به بیمارستان صومعه‌سرا منتقل شدند.

استاندار گیلان بامداد امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید میدانی از محل حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام ۱۴۲ بیمار بستری در بیمارستان قائم رشت که بامداد امروز دچار آتش سوزی شد به سایر مراکز درمانی رشت منتقل شدند.


اسامی هشت بیمار فوت شده بیمارستان قائم رشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اسامی بیماران فوتی حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم گفت: آمار فوتی‌های تا کنون هشت نفر می باشد.

دکتر محمدتقی آشوبی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ابوطالب صادقی، زهرا قربان شیرودی، صغری صفری، معصومه اصغرنیا، محمد منتظری، شهبانو راحت پیشه، آسیه جعفرزاده و لیلا جعفری در پی حریق بیمارستان قائم رشت جانشان را از دست دادند.

بیمارستان قائم (عج) رشت بامداد امروز حوالی ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد دچار آتش سوزی شد که با تلاش نیروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت این آتش سوزی کامل مهار شد و ۱۴۲ بیمار بستری در این بیمارستان به طور کامل به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

علت این حریق در دست بررسی است.

  • نویسنده :
  • منبع :