19 دی آنلاین: دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: پول توجیبی در المپیک توکیو ۱۲۰۰ یورو بود، اما این دوره ۱۵۰۰ یورو به ورزشکاران، کادرفنی و سرپرست‌ها پرداخت می‌شود
سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از برگزاری جلسه هیئت اجرایی در جمع خبرنگاران گفت: ابتدای جلسه آقای خسروی وفا در مورد عملکرد ۳ ماهه گذشته کاروان ایران صحبت کرد و اعضای هیئت اجرایی نیز مطالب خود را بیان کردند.
او ادامه داد: روز گذشته ۲۳ ژوئن روز المپیک را جشن گرفتیم و برنامه‌های شاد و متنوعی داشتیم. پیام توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپک را نیز قرائت کردم.
هاشمی بیان کرد: موضوع مهم جلسه امروز در مورد هزینه‌هایی بود که علاوه بر ورزشکاران، به کادرفنی پرداخت می‌شد. در مورد پولی که در دهکده به ورزشکاران و بقیه کاروان و هزینه پشتیبانی پرداخت می‌شد تصمیم گیری شد. پول توجیبی در المپیک توکیو ۱۲۰۰ یورو بود، اما این دوره ۱۵۰۰ یورو به ورزشکاران، کادرفنی و سرپرست‌ها پرداخت می‌شود و برای بقیه اعضای کاروان مانند المپیک توکیو است، همچنین مبلغی را به مناسبت عید غدیر به ورزشکاران، کادر سرپرستی و کادرفنی عیدی دهیم.  
دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد واگذاری خوابگاه آزادی به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت: مقرر شد این اتفاق رخ ندهد و خوابگاه آزادی را پس ندهیم. از اعضای هیئت اجرایی پیشنهادی داشتیم که اگر فدراسیونی متقاضی است، مدیریت خوابگاه را برعهده بگیرد. در حال بررسی تقاضا‌ها هستیم و اگر فدراسیونی بتواند به بقیه فدراسیون‌هایی که نیاز به خوابگاه دارند، سرویس بدهد، مدیریت خوابگاه را به آن فدراسیون منتقل کنیم. در حال حاضر دو فدراسیون گلف و پزشکی ورزشی متقاضی هستند.
او ادامه داد: نظر اعضای هیئت اجرایی بر فدراسیون پزشکی ورزشی است. چون این فدراسیون ذینفع نیست و می‌تواند به همه فدراسیون‌ها خدمات ارائه کند. با این حال واگذاری قطعی آن منوط به برنامه‌هایی است که فدراسیون پزشکی ورزشی برای مدیریت این خوابگاه ارائه می‌کند. از آنجا که ممکن است یک فدراسیون دیگر مدیریت را بر عهده بگیرد و ذینفع باشد در واقع احتمال دارد به ورزشکاران خود خدمات بهتری ارائه دهد از این رو نظر اعضای هیئت اجرایی بر فدراسیون پزشکی ورزشی است.  
هاشمی گفت: کمیته ملی المپیک تیم رسانه ای 10 نفره ای را به سرپرستی عبداللهی مدیر روابط عمومی به پاریس اعزام خواهد کرد و در این خصوص به ابهامات اعضای هیئت اجرایی پاسخ داده شد.
او بیان کرد: در خصوص حق پخش تاویزیونی صداوسیما کارهای قانونی را این موضوع را دنبال می کند و ما نیز به دنبال اخذ ویزا برای تیم رسانه ای صداوسیما  هستیم تا آن ها با تجهیزات کامل به پاریس اعزام شوند تا مسابقات ورزشی نمایندگان کشورمان به صورت زنده پوشش داده شود.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد درخواست گلف نیز گفت: گلف درخواست مدیریت خوابگاه نصرت را دارد، اما در حال حاضر خوابگاه نصرت برای ما اولویت نیست و دغدغه ما خوابگاه آزادی است.  
هاشمی در خصوص اینکه آیا فدراسیون جودو با وایلد کارت در المپیک نماینده ای خواهد داشت یا خیر، گفت: وایلد کارت جودو هنوز محقق نشده است. در مورد نفر دوم سنگنوردی در حال تلاش هستند، اما فکر نمی‌کنم سهمیه وایلد کارت بگیریم، چون علیپور سهمیه گرفته است. در مورد شنا امیدواری بیشتر است و ظرف همین هفته یا هفته آینده به ما اعلام می‌شود. ما تاکنون ۳۷ سهمیه داریم و فکر می‌کنیم ۲ تا ۴ چهار نفر از دوومیدانی و یک نفر از شنا اضافه می‌شوند. در کل فکر می‌کنم بین ۱۳ تا ۱۴ فدراسیون و حدود ۴۱ تا ۴۲ ورزشکار و حدود ۷۵ نفر کادر سرپرستی و کادرفنی در المپیک حضور داشته باشند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: طبق گزارش مرکز نظارت در قالب بسته حمایتی برخی فدراسیون‌ها حق و حقوق ورزشکاران را به موقع ندادند و هیات اجرایی اجازه داد اگر فدراسیونی به موقع این پول را نداد ما مستقیم به ورزشکار بدهیم. این موضوع برای دوومیدانی مصداق بیشتری دارد، چون سه سرپرست تغییر کرده در بحث کسب سهمیه و حمایت برخی گلایه داشتند که به ما منتقل شده و امیدوارم مشکلات را برطرف کنیم. اگر ورزشکاران مدال بگیرند پاداش مدال و حقوق شش ماه را می‌گیرند. نبود شرایط مدیریت تثبیت شده باعث شده که این مشکلات ایجاد شود.
هاشمی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم این آخرین جلسه هیئت اجرایی قبل از المپیک پاریس باشد. باز هم اگر موردی باشد حتما پیگیری می‌کنیم، همچنین ۱۳ - ۱۴فدراسیون در المپیک هستند و در صورتی که هزینه‌های اضطراری داشته باشند، در صورت نیاز در همان محل به آنها پرداخت خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :