19 دی آنلاین: مدیر عامل شرکت آبفا از بالاتر بودن مصرف سرانه آب در استان قم نسبت به کشور خبر داد و گفت: این ناترازی در مصرف، بیشتر مربوط به روستاهاست.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی نظرزاده با اشاره به اینکه استاندارد مصرف سرانه آب در کشور ۱۳۰ لیتر و در استان قم ۱۶۰ لیتر است گفت: حدود ۷۰ درصد آب قم از خارج از استان تامین می‌شود و هر الگوی مصرف کمتر رعایت شود، میزان استفاده از آب چاه‌های استان بیشتر شده و کیفیت آب کمتر می‌شود.
وی از رعایت نشدن الگوی مصرف در برخی روستا‌ها انتقاد کرد و افزود: مصرف ساکنان خوش نشین به علت داشتن استخر و استفاده از شبکه آب، باعث کمبود آب در برخی نقاط استان شده است.
نظرزاده با اشاره به کمبود منابع آبی در برخی مناطق استان گفت: ظرفیت آب سد ۱۵ خرداد ۲۰۰ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر فقط ۲۷ میلیون متر مکعب آب در آن وجود دارد.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش از جایگاه خوب قم در کشور به لحاظ داشتن شبکه آب ایمن و نبود هدر رفت در شبکه خبر داد و گفت: استان قم با داشتن شبکه هوشمند آب جزو سه استان برتر در این زمینه است.
نظرزاده با اشاره به تلاش شرکت آبفا، آب منطقه‌ای و شهرداری برای به حداقل رساندن استفاده از آب شبکه برای آبیاری فضای سبز گفت: مصرف آب فضای سبز حدود ۲۹ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر حدود شش میلیون متر مکعب آن از آب شبکه تامین می‌شود و این عدد هر سال در حال کم شدن است.
  • نویسنده :
  • منبع :