19 دی آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت که خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران (برجام) «بهترین کاری» بود که برای اسرائیل انجام دادم.
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا این مطلب را روز جمعه به وقت محلی در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در اقامتگاه خود در فلوریدا بیان کرد و افزود: پایان دادن به توافق هسته‌ای ایران، «بهترین کاری» بود که من برای اسرائیل انجام دادم. متاسفانه دولت بایدن هیچ کاری در این زمینه انجام نداد.
ترامپ مدعی شد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا می توانست «یک هفته پس از انتخابات» با ایران به توافق جدیدی دست یابد که «همه از آن خوشحال می شدند» و منطقه خاورمیانه در وضعیت بهتری قرار می گرفت.
رئیس جمهوری سابق جمهوری خواه  آمریکا با تکرار ادعاهای همیشگی خود درباره جمهوری اسلامی ایران گفت که ایران در آن زمانی پولی نداشت زیرا کسی نفت ایران را نمی خرید اما اکنون "ثروتمند" است.
ترامپ همچنین سخنان کامالا هریس در دیدار با نتانیاهو را «بی‌احترامی به اسرائیل» دانست و گفت رابطه او با نتانیاهو هیچگاه بد نبوده است.
رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «رابطه‌ من با نتانیاهو هرگز بد نبود.»
این در حالی است که بر اساس گزارش های رسانه ها، رابطه میان ترامپ و نتانیاهو پس از تبریک نخست‌وزیر اسرائیل به جو بایدن در پی پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ سرد شده بود.
نخست وزیر اسرائیل نیز در دیدار با ترامپ گفت اسرائیل "احتمالا اوایل هفته"  تیم مذاکره‌ کننده ای را برای مذاکرات آتش‌بس در غزه و بازگرداندن "گروگان‌ها"، به رم پایتخت ایتالیا اعزام خواهد کرد.
ترامپ نیز وضعیت اسرا را «دشوار و غیرقابل قبول» دانست و مدعی شد با آنها مناسب برخورد نمی شود و باید فوری آزاد شوند.
  • نویسنده :
  • منبع :