19 دی آنلاین: وزیر علوم از پیگیری وضعیت تحریم دو دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی خبر داد و گفت: به دلیل این تحریم ردیف بودجه مجزایی برای این دانشگاه‌ها درنظر گرفتیم.
محمد علی زلفی گل ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت تحریم دو دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: رفع تحریم این دو دانشگاه در حال پیگیری است و معاونت حقوقی وزارت علوم این موضوع را پیگیری می کند.
وی در ادامه تصریح کرد: طی این سه سال سعی کردیم برای دیپلماسی علمی اقدامات خوبی را انجام بدهیم. در واقع وقتی مسئولیت وزارت علوم را پذیرفتیم روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر مردم ما بر اثر ویروس کرونا فوت می کردند و آموزش عالی ما به صورت مجازی فعالیت می کرد. بر این اساس راه انداختن دانشگاه ها خود کار بزرگی بود. به طوریکه دانشگاه های خودگردان تغییر کاربردی داده بودند و بسیاری از زیر ساخت ها در دانشگاه ها آسیب دیده بود که بازسازی خوابگاه ها و این شرایط کار بزرگی بود که حدود یکسال تحصیلی از ما را صرف کرد.
وزیر علوم تاکید کرد: چون دانشگاه های ما غیرحضوری بود عملا بسیاری از تعاملات علمی ما با خارج به معنای واقعی وجود نداشت. اما برای دیپلماسی علمی تلاش کردیم اگر یک هیات علمی ما برون دادی با مشارکت بین المللی داشته باشد، ضریب و امتیاز ویژه ای به او می دهیم.
زلفی گل خاطرنشان کرد: ما ردیف ویژه ای برای دو دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی در قانون بودجه تصویب کردیم تا چون تحریم هستند مورد حمایت قرار بگیرند تا تحریم به این دو دانشگاه آسیب وارد نکند.

  • نویسنده :
  • منبع :