19 دی آنلاین: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از بازگشایی آزمایشی قطعه آخر و جدیدالاحداث قم - نیزار خبر داد.
حسین زنجیرانی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: محور بزرگراهی قم-نیزار یکی از محورهای اصلی استان قم است که در طول یک دهه گذشته طی پروژه‌ها و مراحل مختلف عملیات چهار خطه نمودن آن در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: آخرین عملیات اجرایی انجام‌گرفته، چهارخطه نمودن ۱۰ کیلومتر از این محور، حدفاصل کیلومتر ۳۰ در محدوده روستای چشمه‌علی تا انتهای حوزه استحفاظی استان است که امروز به‌صورت آزمایشی بازگشایی شد.
زنجیرانی به هزینه و اعتبار ۵۰ میلیاردتومانی اجرای این پروژه اشاره کرد و توضیح داد: عملیات احداث این قطعه از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و شهریور سال جاری به اتمام رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با تکمیل قطعه آخر محور بزرگراهی قم -نیزار و با افزایش تعداد خطوط ورودی و خروجی، به دو خط رفت و دو خط برگشت شاهد روان‌شدن ترافیک، افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر در زمان اوج سفر و کم‌شدن تصادفات در محدوده تعریف شده خواهیم بود که این امر موجب رضایت‌مندی ساکنین محلی و گردشگران خواهد شد.
زنجیرانی افزود: همچنین با بازگشایی این قطعه، مشکلات ترافیکی و آمدوشد کارخانه سیمان و روستای نیزار و معادن اطراف حل خواهد شد و مسیر دلیجان به سمت قم و بالعکس نزدیک‌تر می‌شود که کاهش مصرف سوخت را در پی دارد.
وی تصریح کرد: با ایجاد سایت‌های نهضت ملی مسکن طایقان و پرنیان شاهد افزایش تردد خواهیم بود که اهمیت وجود جاده ایمن و استاندارد برای ساکنین را دوچندان می‌کند.
زنجیرانی گفت: این جاده که درگذشته محور قدیم قم -اصفهان شناخته می‌شد،با تکمیل و
تبدیل آن به‌عنوان محور بزرگراهی، پشتیبان و کمک‌کننده، آزاد راه قم- اصفهان خواهد بود و بخشی از ترافیک این محور را پوشش می‌دهد.
وی در خصوص جزئیات تردد خودروهای عبوری از محدوده امامزاده عبدالله نیزار توضیح داد: ازاین‌پس مسیر رفت خودروهای عبوری، از محدوده روستای چشمه‌علی تا انتهای حوزه استحفاظی و مسیر برگشت به سمت قم، راه موجود خواهد بود.
زنجیرانی در پایان عنوان کرد: از تمامی رانندگان و خودروهای عبوری درخواست می‌شود در هنگام عبور از محدوده امامزاده عبدالله (ع) و روستای چشمه علی، از سرعت خود کاسته و باتوجه‌به تابلوهای راهنمایی و اطلاعاتی تعیین مسیر کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :