19 دی آنلاین: وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم سیاست تشدید تحریم های ضد ایرانی و دوگانه دیپلماسی و فشار، ۲۰ فرد، نهاد و کشتی شامل ۱۰ فرد، ۶ نهاد و ۴ کشتی در ایران و روسیه را به بهانه ادعای ارسال موشک از سوی تهران به مسکو برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: امروز، در واکنش به حمایت‌های نظامی مداوم ایران از روسیه که شامل تحویل اخیر موشک‌های بالستیک، به مسکو برای جنگ تجاوزکارانه‌اش به اوکراین می شود، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۰ فرد و ۶ نهاد مستقر در ایران و روسیه را تحریم می کند و چهار کشتی که در تحویل قطعات تسلیحاتی و سامانه های تسلیحاتی ایران به روسیه از جمله پهپاد و موشک های بالستیک با برد نزدیک نقش دارند را مسدود می کند.
وزارت خزانه داری آمریکا افزود: در اواخر سال ۲۰۲۳، ایران و روسیه قراردادی برای تامین صدها موشک امضا کردند. در تابستان ۲۰۲۴، پرسنل نظامی روسیه در مورد استفاده از این موشک های های بالستیک پروژه ۳۶۰ ایران توسط پرسنل ایرانی آموزش دیدند و از اوایل سپتامبر ۲۰۲۴، روسیه اولین محموله این موشک ها را از ایران دریافت کرد.
این نهاد آمریکایی اضافه کرد: همزمان با این تحریم ها، شرکای بین‌المللی در حال اعلام تدابیری هستند که اجازه نمی‌دهد شرکت هواپیمایی ایران ایر در آینده در حریم هوایی آنها فعالیت کند و در حال پیگیری شناسایی افراد، نهادها و کشتی‌های مستقر در ایران و روسیه هستند که در انتقال کمک‌های مرگبار ایران به روسیه نقش دارند.
تحریم ایران ایر از سوی وزارت خارجه آمریکا 
وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: وزارت امور خارجه آمریکا به طور همزمان سه نهاد از جمله ایران ایر را تحریم می کند و پنج کشتی درگیر در ارسال سیستم های تسلیحاتی ایران به روسیه را به عنوان اموال مسدود شده معرفی می کند.
والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری در اظهاراتی ادعا کرد: امروز، آمریکا و متحدان ما در واکنش به تصمیم بی پروای ایران برای ارسال موشک های بالستیک به روسیه جهت بکارگیری در جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین، به غم مخالفت جامعه بین المللی با ارسال پهپادها انفجاری به روسیه و شواهد فراوان از تخریب زیرساخت های غیرنظامی ناشی از استفاده روسیه از این پهپادها, اقدام هماهنگی انجام می دهند. ایران تصمیم گرفته است که دخالت خود را در جنگ غیرقانونی روسیه تشدید کند و آمریکا به همراه شرکای خود در کنار اوکراین خواهد بود.
  • نویسنده :
  • منبع :