19 دی آنلاین: وزیر علوم از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی شکایات دانشجویان و اساتید تعلیقی یا اخراجی در وزارت علوم خبر داد.
حسین سیمایی صراف در پایان حاشیه اجلاس روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی شکایات در کنار دفتر بازرسی و شکایت وزارت علوم خبر داد و افزود: در این کارگروه از یکی قضات دیوان عدالت اداری هم دعوت کردیم تا به صورت بی طرف با شکایات ارسالی از اساتید و دانشجویانی که دچار مشکل شدند، رسیدگی شود. 
وزیر علوم ادامه داد: دستور رییس جمهور و معاول اول این است تا به شکایات دانشجویان و اساتید نسبت به وضعیت اخراج و تعلیق آنها فرصت مجدد داده شود و مجدد مورد بررسی قرار بگیرد. من بازگشت یا عدم بازگشت آنها به دانشگاه را تایید نمی کنم؛ بلکه باید پرونده مورد بازنگری قرار بگیرد و موضوع بر اساس اصل وفاق، موازین قانونی و رافت اسلامی مورد تصمیم گیری قرار بگیرد.
وزیر علوم خطاب به روسای دانشگاه ها تاکید کرد: توصیه می کنم وضعیت و شکایات دانشجویان و اساتید دارای مشکل را خودشان بررسی و رسیدگی کنند. نگذاریم مسأله ها بزرگ شوند و تا جایی که امکان دارد خود مشکلات را رفع کنید اگر نشد به ما ارجاع دهید تا در کارگروه بررسی و به شکایات رسیدگی شود. 
وی به نگاه رهبری در مواجه به دانشجویان و اساتید معترض اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در اتفاقات سال گذشته دانشگاه فرمودند که آنها جوان هستند و هیجان دارند، صبر و حوصله به خرج دهید، با آنها مدارا کنید و این رأفت باعث شد تا با کمترین هزینه موضوع حل و شرایط آرام شود. حتی پس از این دستور عفو وسیعی را صادر کردند. بنابراین شماها نیز این مشی را پیش ببرید و اگر در عفو خطا کنید خیلی بهتر از این است که در تنبیه مرتکب خطا شوید.

  • نویسنده :
  • منبع :