19 دی: هفتمین همایش بین‌المللی جبهه جهانی شباب المقاومه با پیام جانشین دبیر کل حزب‌الله لبنان در مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد.

شیخ نعیم قاسم، جانشین دبیر کل حزب‌الله لبنان عصر دوشنبه در پیام تصویری در همایش بین‌المللی جبهه جهانی شباب المقاومه که در مدرسه دارالشفاء در قم برگزار شد، عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با اسرائیل را خیانت به قدس شریف و به ضرر مردم فلسطین دانست و گفت: این عادی‌سازی روابط، یک برگ برنده‌ای در دست رژیم صهیونیستی و آمریکاست تا با بهره‌گیری از آن به فلسطین فشار آورده شود.

وی بابیان این‌که مساله اصلی ما در جهان اسلام و سراسر جهان فلسطین است ابراز داشت، اسرائیل فلسطین را غصب کرده و این اقدام در راستای منافع استکبار جهانی انجام‌شده است.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: انگلیس با بیانیه بالفور این سرزمین را به اسرائیل واگذار کرد، بعدها اسرائیل جنگ‌های خود را علیه فلسطین آغاز کرد تا سرزمین‌های بیشتری را اشغال کند.

وی گفت: این اشغال صرفا یک اشغال جغرافیایی نیست، بلکه در وهله اول یک اشغال سیاسی و هدف آن اشغال از خلیج‌فارس تا رود اردن است.

نعیم قاسم ابراز داشت: حال باید در این شرایط فلسطین را آزاد کنیم، امام خمینی(ره) اسرائیل را ابزار استکبار جهانی خواند و هرروزی که می‌گذرد این رژیم غاصب بیش‌ازپیش به کشورهای اسلامی دست‌اندازی می‌کند.

وی ادامه داد: راهکار ما مقابله با این رژیم غاصب است و این کار با دستان فلسطینی‌ها و کمک کشورهای اسلامی محقق می‌شود.

وی یادآور شد: باید برای آزادسازی فلسطین و قدس تلاش کنیم و این امر جز با مقاومت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره امکان‌پذیر نیست.

جانشین دبیر کل حزب‌الله لبنان بیان کرد: اصلی‌ترین محور کار ما باید مقاومت مسلحانه باشد، چراکه اسرائیل از حمایت نظامی کشورهای استکباری کار خود را پیش می‌برد، ما باید با جنگ و جهاد و مقاومت سرزمین فلسطین را بازپس بگیریم.

جانشین دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ما در منطقه در مسیر متفاوتی قرار گرفتیم، چراکه راه آزادسازی ملت‌ها مشخص شد.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) از همان ابتدا سفارت اسرائیل را بست و از جنبش‌های آزادی‌خواه و فلسطین حمایت کردند.

وی بابیان این‌که، نه امارات و نه هیچ کشوری که علیه فلسطین توطئه کرده است، نمی‌تواند مانع راه ملت فلسطین شود، ادامه داد: محور مقاومت باید انسجام و همکاری خود را حفظ کرده و در جهت منافع فلسطین حرکت کند.

وی اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی شبانه‌روز در منطقه فعالیت می‌کرد تا راه را برای پیروزی فلسطین هموار کند.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: سردار سلیمانی بود که با تکیه‌بر رهنمودهای آیت‌الله خامنه‌ای باعث شد که ما به نتایج بزرگ و شکوهمندی در مبارزه با صهیونیست‌ها برسیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز در این همایش گفت: امروز مقاومت در برابر جبهه کفر از هر زمان دیگری ضروری‌تر است.

آیت‌الله محسن اراکی اضافه کرد: عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی سبب نزدیک‌تر شدن صف امت‌های اسلامی به یکدیگر می‌شود که نابودی اسرائیل را سرعت می‌بخشد.

وی افزود: عادی‌سازی روابط با اسرائیل عزم و قدرت جبهه مقاومت اسلامی را بیشتر خواهد کرد.

اسرائیل از هرزمانی ضعیف‌تر شده است

عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش بیان داشت: ایجاد یاس و ناامیدی میان ملت‌ها برای آزادی قدس شریف از اهداف مهم رژیم صهیونیستی در عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی است.

آیت‌الله عباس کعبی تصریح کرد: تمام مردم مسلمان و افراد آزاده دنیا برای نابودی اسرائیل تکلیف شرعی دارند و اگر هرکس به وظیفه خود عمل کند این رژیم از بین خواهد رفت.

به گفته وی، رژیم صهیونیستی از هر زمان دیگری ناامن‌تر شده و از جبهه مقاومت اسلامی در هراس است، جبهه مقاومت از چند جبهه توان ضربه رساندن به آن‌ها را دارد.

«شیخ حسین المعتوق» از علمای کویتی نیز در این همایش گفت: درگیری بین جبهه باطل و حق یک پیشینه تاریخی دارد.

وی اضافه کرد: ایمان به خداوند و تبعیت از باطل هرگز قابل‌جمع شدن باهم نیست و کفر به طاغوت از ملزومات ایمان است.

وی اظهار داشت: تقابل با باطل و کفر تا زمانی که زمین از عدل الهی پر شود ادامه خواهد داشت.

به گفته شیخ معتوق، طاغوت امروز آمریکا و ایادی آن‌هاست و ما به‌عنوان امت ایمانی باید با آن‌ها مبارزه کنیم که اسرائیل غاصب یکی از آن‌هاست.

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی نیز در ادامه این همایش، گفت: آمریکا همیشه تلاش کرده که مساله اسرائیل به مساله اول جهان اسلام تبدیل نشود.

حسین اکبری خاطرنشان کرد: موضوع فلسطین نظام سلطه جهانی و سازمان ملل را زیر سوال برده و آن‌ها هیچ پاسخی در برابر این ظلم بزرگ ندارند.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی برخی از کشورهای عربی روابط خود را علنی کردند چراکه آن‌ها از سالهای قبل روابط عادی خود را از سر گرفتند.

اکبری ابزار داشت: ترامپ امروز ضعیف‌تر از آن است که بتواند بدون دخالت صهیونیست‌ها کار و تصمیم مهمی بگیرد و نتانیاهو نیز دقیقا همین وضع را در اسرائیل دارد.

به گفته وی، اقدامی که امروز در قالب عادی‌سازی روابط با اسرائیل انجام می‌گیرد اقدامات شخصی چند حاکم است که مصرف داخلی دارد.

یکی از علمای مبارز بحرینی نیز در این همایش، گفت: در برابر رژیم صهیونیستی امروز جبهه مقاومت اسلامی قرارگرفته‌ و هرکس در کنار رژیم صهیونیستی باشد به اصول اسلامی خیانت کرده است.

شیخ عبدالله دقاق اضافه کرد: ما و تمام آزادی خواهان جهان خیانت‌های سران امارات و بحرین را در عادی‌سازی علنی روابط با اسرائیل محکوم می‌کنیم.

وی گفت: تنها راه آزادی سازی فلسطین مبارزه و مقاومت اسلامی است.

وی اضافه کرد: عادی‌سازی روابط با اسرائیل غاصب خیانت بزرگی به امت اسلام است.

به گفته دقاق، اگر تمام دنیا نیز روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کنند ما تاآخرین‌نفس با آن‌ها مبارزه کرده و پیروز خواهیم شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا