19 دی آنلاین: معاون وزیر انرژی انگلیس در تداوم سیاه‌نمایی غرب علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، این ادعای نخ‌نما را مطرح کرد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.
فیلیپ الکساندر هانت طی سخنانی در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از روز دوشنبه در وین آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد، ادعا کرد: ما نسبت به خودداری ایران از اجرای تعهدات پادمانی و عدم همکاری این کشور با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد مواد و فعالیت‌های هسته ای اعلام نشده، عمیقاً نگران هستیم.
وی به رغم همکاری‌های همیشگی و گسترده ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعاهای پادمانی را که در اسناد مجعول رژیم صهیونیستی ریشه دارد، مطرح کرد و مدعی شد: ایران طی ۵ سال گذشته توضیحات معتبری را درباره ذرات اتمی کشف شده در این کشور ارائه نکرده است و به همین خاطر است که آژانس نمی‌تواند درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تضمین دهد.
معاون وزیر انرژی انگلیس با اشاره به تدابیر جبرانی ایران در برجام و اقدامات صورت گرفته در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران) ادعا کرد: ذخایر اورانیوم غنی شده در ایران از ۲۸ برابر سقف تعیین شده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) فراتر رفته است و این کشور بدون هیچ توجیه غیرنظامی معتبری به تولید اورانیوم با غنای بالا ادامه می دهد.
وی در پایان این‌طور ادعا کرد: ما مصمم هستیم که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و به یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای این تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی متعهد هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :