19 دی آنلاین: وزارت امور خارجه ترکیه حادثه انفجار معدن طبس را تسلیت گفت.

وزارت امور خارجه ترکیه در اطلاعیه‌ای در مورد حادثه انفجار معدن در طبس نوشت: «با کمال تأسف اطلاع یافتیم که در حادثه‌ای که در شهر طبس، واقع در استان خراسان جنوبی ایران رخ داده، تعداد زیادی از معدنچیان جان باخته و زخمی شده‌اند و تعدادی نیز در زیر آوار  مانده‌اند،ما برای جان‌باختگان این حادثه از خداوند طلب رحمت، برای مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم و به مردم ایران تسلیت می‌گوییم. همچنین امیدواریم افرادی که در معدن محبوس شده‌اند، هر چه سریع‌تر نجات یابند

همچنین سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، حادثه معدن طبس و جانباختن و مجروح شدن برخی هموطنان در این رخداد ناگوار را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت. 

تسوکادا تاماکی در این پیام تصریح کرد: با نهایت تأثر و تأسف، خبر ناگوار جان باختن و مجروح شدن بسیاری از افراد در حادثه معدن زغال سنگ خراسان جنوبی را دریافت نمودم.

وی افزود: بدینوسیله، ضمن ابراز احترام عمیق نسبت به تمامی افرادی که در جستجو و نجات مشغول هستند، برای موفقیت ایشان دعا می نمایم.

تسوکادا تاماکی ادامه داد: مراتب تسلیت صمیمانه خود را به دولت و ملت ایران و همچنین خانواده های قربانیان ابراز می دارم و برای بهبود هرچه سریع تر مجروحین دعا می نمایم. 

براساس این گزارش ،حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شنبه شب به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه جمعی از کارگران در بلوک C و B این معدن در طبس مشغول کار بودند.

این حادثه موجب جان باختن ۵۲ تن از کارگران این معدن شد.

  • نویسنده :
  • منبع :