19 دی آنلاین: معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت از اجرای ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر قم در مدت ۱۷ روز خبر داد.

حجت الاسلام سید احمد مشرف در نشست خبری، شعار امسال را" قم، جهان شهر تمدنی اهل بیت" دانست و گفت: ویژه برنامه‌های امسال، ساعت ۷:۳۰ دقیقه پنجم مهرماه با آئین خطبه خوانی خادمان حرم مطهر در شبستان امام خمینی آغاز می‌شود.
وی با اشاره به حرکت کاروان نمادین ورود بانوی کرامت به شهر قم صبح جمعه از چهار راه معصومیه و بیت النور به سمت حرم مطهر و برگزاری جشن بزرگ خانوادگی در میدان امام خمینی، جنب مسجد امام حسن عسگری با همکاری دستگاه‌های اجرایی افزود: اجتماع ۴ هزار نفری دانش آموزی با عنوان سلام همسایه در شبستان امام خمینی، تجلیل از ورزشکاران و فعالان فرهنگی، نشست علمی با موضوع نقش تمدنی حضرت معصومه با همکاری دانشگاه تهران، رونمایی از چند جلد کتاب جدید با موضوع حضرت معصومه (س)، برگزاری کارگاه‌های شخصیت شناسی حضرت، اعزام خادمان سفیران حضرت به شهر‌های مختلف، فعالیت ۸۵۰ مبلغ در مدارس و مراکز علمی و آموزشی با محور تبیین نقش و جایگاه تمدنی بانوی کرامت از مهمترین برنامه‌های تدارک دیده سالروز ورود بانوی کرامت به قم است.
معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت، برپایی نمایشگاه آثار هنری و تابلو خط‌های فاخر با موضوع حضرت معصومه از ۱۳ تا ۲۳ مهرماه، بازدید رایگان از موزه حرم مطهر در سالروز ورود حضرت به قم، برنامه قرآنی محفل ویژه نوجوانان و جوانان، پویش نذر فاطمی و اهدای چادر به نیازمندان، استقبال از زائران و مسافران، برپایی جشن دختران بهشتی در صحن جواد الائمه با حضور دختران دانش آموز و دانشجو و برگزاری مسابقه کتابخوانی با مشارکت نهاد کتابخانه‌های استان را هم از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده عنوان کرد. 
حجت الاسلام مشرف با اشاره به ویژه برنامه‌های وفات حضرت معصومه (س) هم گفت: آئین شمع گردانی توسط خادمان، چهارپایه خوانی، اجرای تعزیه خورشید و سخنرانی و نوحه سرایی از مهمترین برنامه‌هایی است که در سالروز وفات بانوی کرامت برگزار خواهد شد. زمان ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر قم تا زمان وفات ایشان، ششم تا ۲۵ مهرماه مصادف با ۲۳ربیع الاول تا ۱۲ ربیع الثانی ویژه برنامه‌های حرم مطهر برگزار خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :