19 دی آنلاین: رئيس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم استان قم در ۱۲ ماه منتهی به شهریور نسبت به آمار مشابه ماه گذشته ۷ دهم درصد کاهش یافته است.
محمدجواد شاکر آرانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان امروز در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: با اعلام گزارش منتشر شده مرکز آمار ایران، در ابتدای مهرماه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور استان ۳۳.۶ درصد است که نسبت به ماه قبل ۷ دهم درصد کاهش داشته است.
آقای محمدجواد شاکرانی با اشاره به پائین‌تر بودن ۶ دهم درصدی میانگین نرخ تورم استان نسبت به کشور افزود: با توجه این شاخص از رتبه ۲۲ در مردادماه در جایگاه بیستم قرار گرفتیم.
وی همچنین از کاهش ۷ دهم درصدی تورم ماهانه استان خبر داد و گفت: تورم شهریور ماه ۱.۹ درصد بوده است که با توجه به تورم ۲.۶ درصدی مرداد ماه در این بخش، استان قم شاهد کاهش ۷ دهم درصدی تورم اجناس و خدمات عمومی کالا‌ها در سبد مصرفی خانوار است.
کارشناس نرخ تورم استان هم نرخ تورم نقطه به نقطه شهریور ماه استان را ۳۱.۶ درصد دانست که نسبت به ماه قبل، ۵ دهم درصد کاهش یافته است.
سید مجتبی باقرمنش پیگیری مسئولان به ویژه در کارگروه ستاد تنظیم بازار، رصد، نظارت‌ها و گزارش‌های مردمی را از مهمترین عوامل کاهشی شدن نرخ تورم در استان بیان کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :