19 دی آنلاین: مدیرکل هواشناسی استان قم با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی از وقوع گرد و خاک در استان خبر داد.
مهران حیدری اظهار کرد: با توجه به پیش بینی وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با گرد و خاک برای فردا و پس فردا در استان قم هشدار سطح زرد صادر شده است.
وی با بیان اینکه هشدار زرد برای روز‌های چهارشنبه چهارم مهرماه و پنج‌شنبه صادر شده است، تصریح کرد: این مخاطره مناطق مختلف استان قم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
مدیرکل هواشناسی استان‌قم عنوان کرد: در روز‌هایی که هشدار صادر شده، نفوذ و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، احتمال آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک و احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی و خطر حادثه در کوهنوردی وجود دارد.
حیدری با تأکید بر اینکه با توجه به صدور هشدار سطح زرد، رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا الزامی است، اظهار کرد: در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب زیاد و خودداری از توقف در کنار سازه‌های موقت ساختمان نیمه کاره یا درختان کهنسال ضروری است.
وی گفت: در روز‌های هشدار، اجرای تمهیدات لازم جهت محافظت از تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک، اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از پرواز با هواگرد‌های سبک با استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، الزامی است.
 

  • نویسنده :
  • منبع :