19 دی آنلاین: سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین، اعلام کرد که هیچ داده و اطلاعاتی درباره ارسال موشک از ایران به روسیه ندارد.
به گزارش دیفنس اکسپرس اوکراین، سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین در پاسخ به پرسش‌هایی در زمینه ادعای ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه عنوان داشت: «این سازمان، هیچ اطلاعاتی درباره تامین ۲۲۰ موشک کوتاه برد فتح ۳۶۰ ایران (با حداکثر برد ۱۲۰ کیلومتر) برای روسیه در اوایل سپتامبر ۲۰۲۴ در اختیار ندارد.»
در این گزارش همچنین آمده است: این داده ها در تناقض با چیزی است که پیش از این در رسانه های اوکراینی به نقل از منابع غربی گفته شده بود که ایران موشک های فتح ۳۶۰ را بدون پرتابگرهایش به روسیه تحویل داده است.
دیفنس اکسپرس خاطرنشان کرد:اطلاعات دفاعی اوکراین تأکید کرد که هیچ اطلاعاتی در مورد توافقات بین روسیه با ایران و کره شمالی در مورد تعداد تحویل موشک در ماه و اطلاعاتی در مورد توانایی های تولید موشک های ایرانی و کره شمالی ندارد.
به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه (۲۰ شهریور) ۲۰ فرد، نهاد و کشتی شامل ۱۰ فرد، ۶ نهاد و ۴ کشتی در ایران و روسیه را به بهانه ادعای ارسال موشک از سوی تهران به مسکو برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین تحریم کرد.
در مهم ترین بند تحریم های جدید، وزارت خزانه داری آمریکا به طور همزمان سه نهاد از جمله ایران ایر را تحریم می کند و پنج کشتی درگیر در ارسال سیستم های تسلیحاتی ایران به روسیه را به عنوان اموال مسدود شده معرفی می کند.
در کنار اقدام اخیر آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه نیز در بیانیه ای غیر سازنده و نامتعارف ضمن اتهام آفرینی علیه کشورمان با بهانه واهی ارسال موشک از سوی ایران به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین به لغو قراردادهای دوجانبه ارائه خدمات هوایی با جمهوری اسلامی ایران و تحریم ایران‌ایر به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین اشاره کردند.
دور جدید تحریم های غرب که در سایه حمایت تمام و کمال غرب از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در بیش از ۱۱ ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد، با هدف تغییر جهت و اولویت اذهان عمومی در جهان از جنگ ظالمانه در غزه به سمت موضوع اوکراین طراحی و به اجرا در آمده است.
  • نویسنده :
  • منبع :