۱۹ دی آنلاین: رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر با اشاره به ظرفیت‌های موجود کشور و پیچیدگی شرایط منطقه، تأکید کرد که در مقابله با دشمنان، پیروزی تنها با اتکا به نصرت الهی ممکن است. وی ضمن اشاره به نقش حیاتی مقاومت و قدرت موشکی ایران، گفت که مهم‌ترین عامل موفقیت، توکل به خداوند و همبستگی ملت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا در گردهمایی دانشجویان واحد خواهران دانشگاه طلوع مهر که در محکومیت ترور سید مقاومت، سیدحسن نصرالله توسط رژیم صهیونیستی برگزار شد، به بررسی شرایط منطقه و اهمیت نصرت الهی در پیروزی‌ها پرداخت و به ظرفیت‌ها و امکانات موجود اشاره کرد و گفت: «ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری وجود دارد. با این حال، برخی ملاحظات موجب تأخیر در انتقام‌گیری شده که این موضوع موجب ناراحتی برخی افراد شده است.

وی در ادامه افزود: بعضی از افراد در فضای مجازی، تقصر این تأخیر را به گردن دولت جدید یا مسئولین مختلف می‌اندازند. اما تصمیم‌گیرنده اصلی در این موارد، مقام معظم رهبری و نیروهای نظامی، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند. با این حال، باید توجه داشت که شرایط بسیار پیچیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجرنیا برای توضیح پیچیدگی شرایط کنونی، آن را با واقعه تاریخی جنگ اُحُد مقایسه کرد و گفت: «در جنگ اُحُد نیز، مسلمانان پس از پیروزی در جنگ بدر، به دلیل خیانت برخی از خودی‌ها دچار شکست شدند. این شکست باعث شد که برخی از مردم به پیامبر اکرم (ص) شک کنند و بگویند: اگر این پیامبر خداست، چرا شکست خوردیم؟» وی همچنین به نقش نصرت الهی در جبران این شکست اشاره کرد.


رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر در بخش دیگری از سخنان خود، به تهدیدات علیه حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت: دشمنان تصور می‌کنند که با ترور رهبران حزب‌الله و شهید سید حسن نصرالله می‌توانند این جریان مقاوم را نابود کنند. اما همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، حزب‌الله لبنان دارای ساختار مستحکمی است و هزاران نیروی رزمنده آماده در اختیار دارد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین به نظرات مختلف درباره مقابله با دشمن پرداخت و گفت: برخی معتقدند که باید به هر قیمتی جنگید، حتی اگر امکانات کافی نداشته باشیم. در مقابل، عده‌ای دیگر معتقدند که نباید وارد جنگ شد. اما عقلانیت ایجاب می‌کند که با بررسی دقیق شرایط، تصمیم‌گیری کنیم و از توانمندی‌هایی همچون قدرت موشکی بهره‌مند شویم.

استاد مهاجرنیا تأکید کرد که مهم‌ترین عامل پیروزی، نصرت الهی است و گفت:ما در طول انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی شاهد امدادهای غیبی خداوند بوده‌ایم. نمونه‌هایی همچون ماجرای طبس، کودتای نوژه و جنگ تحمیلی نشان‌دهنده نصرت الهی است که توانست دشمنان را شکست دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجرنیا در انتها با تأکید بر اهمیت توکل به خداوند افزود: در شرایط کنونی نیز باید با توکل به خدا و نصرت الهی در میدان حضور داشته باشیم و قطعاً با کمک الهی، پیروزی از آن ما خواهد بود.
  • نویسنده :
  • منبع :