19 دی آنلاین: معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان طی بخشنامه‌ای امکان ثبت‌نام دانشجویان محروم از تحصیل با حکم در حال اجرا مرتبط با اغتشاش‌های سال ۱۴۰۱، فراهم کرد.
به گزارش وزارت علوم، سعید حبیبا در این بخش‌نامه آورده است: با تأسی به موضع رأفت آمیز رهبر معظم انقلاب در عفو عمومی تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ و پیرو دستور رئیس جمهور محترم در خصوص بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل و بر حسب ساز و کار تعیین شده توسط وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان امور دانشجویان اقدام به بررسی و بازنگری در آرای صادره از کمیته های انضباطی کرد.
وی افزوده است: در این بازنگری‌ها که با حضور کارشناسان زبده حقوقی و مدیران ذی ربط صورت گرفت، ملاحظه شد پرونده‌های موضوع رسیدگی مواجه با ایرادات حقوقی مسلّم متعددی است که موجب نقض آرای صادره قبلی می‌شود. اکنون با عنایت به مراتب فوق و با توجه به آغاز سال تحصیلی و نظر به اینکه ابلاغ آرای صحیح قانونی، موجب از دست رفتن وقت ثبت‌نام در ترم جاری و تضییع حقوق دانشجویان می‌شود، مقتضی است اقدامات ذیل معمول و نتیجه به این سازمان منعکس شود.
امکان ثبت‌نام دانشجویان محروم از تحصیل که حکم آنها در حال اجرا است؛ بدون ایجاد محدویت در اخذ واحد، در مهلت حذف و اضافه فراهم و به دانشجویان ذینفع اطلاع‌رسانی شود.
جهت امکان ثبت‌نام در نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منحصراً در خصوص دانشجویان مذکور، مدت حذف و اضافه یک هفته تمدید شود.
دانشجویان مشمول این بخشنامه از تسهیلات رفاهی (نظیر خوابگاه و تغذیه) مانند سایر دانشجویان برخوردار خواهند بود.
آرای کمیته‌های انضباطی در خصوص تخلفات عمومی، اخلاقی، آموزشی و اداری از شمول این بخشنامه مستثنی هستند.
نسبت به مصادیق ابهام یا موارد مسکوت با هماهنگی سازمان امور دانشجویان اقدام شود.
اعتراض سایر دانشجویانی که مدعی شمول این بخشنامه نسبت به خود هستند، به قید فوریت و تا قبل از انقضای موعد حذف و اضافه به اداره کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان منعکس شود.
سازمان امور دانشجویان پیش از این اعلام کرده بود در پی دستور رئیس جمهور دانشجویانی که حکم اخراج یا تعلیق دارند و پرونده آنان در فهرست رسیدگی مجدد قرار نگرفته، می‌توانند اعتراض خود را همراه با مستندات و رأی صادره به این سازمان ارسال کنند.
بنابراین سازمان امور دانشجویان، آمار و پرونده‌های این دسته از دانشجویان را در اختیار دارد. با وجود این، در صورتی که کسانی گمان می‌کنند ممکن است در فهرست رسیدگی مجدد قرار نگرفته باشند، می‌توانند اعتراض خود را همراه با مستندات و رأی صادره به «سازمان امور دانشجویان» ارسال کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :