19 دی آنلاین: معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان از توسعه و اصلاح بیش از ۶۴ کیلومتر شبکه‌های اصلی، فرعی و خط انتقال آب و فاضلاب در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
داود اویسی در گفت‌وگو با خبرنگاران به ارائه گزارشی از عملکرد شش ماه نخست معاونت فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان پرداخت و اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، شبکه‌های اصلی، فرعی و خط انتقال آب استان بیش از ۲۴ کیلومتر توسعه یافته است.
معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان همچنین از اصلاح بیش از ۸ کیلومتر شبکه آب در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و بهبود ارائه خدمات به مشترکان انجام شده و بخشی از برنامه‌های مستمر آبفای استان است.
وی در ادامه از توسعه بیش از ۱۸ کیلومتر شبکه فاضلاب به ویژه در سایت‌های نهضت ملی مسکن خبر داد و یادآور شد: در شش ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۴ کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب شهر قم نیز اصلاح و بازسازی شده است.
اویسی، آبرسانی به روستاهای کرمجگان و نیجه و احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی روستای رستگان بااعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال را از جمله فعالیت‌های شاخص در سال جاری برشمرد.
وی اعلام کرد: اجرای پروژه اصلاح و تکمیل خط انتقال روستاهای دشت مسیله به طول ۱۴ کیلومتر و با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ با تکمیل این پروژه، روستاهای صیدآباد، باقرآباد، مشک‌آباد، جعفرآباد، علی‌آباد کورگل، کاج و محمدآباد از آب پایدار و با کیفیت برخوردار خواهند شد.
وی همچنین از رفع مشکل افت فشار روستای حسین‌آباد میش مست با احداث خط انتقال و نصب فشارشکن خبر داد و افزود: این پروژه بااعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال با اجرای ۲۰۰ متر لوله‌گذاری و احداث ۲ باب حوضچه فشارشکن به انجام رسیده است.
معاون فنی و مهندسی آبفای استان یادآور شد: اجرای بخشی از شبکه‌ و خط انتقال آب و فاضلاب سایت‌های ۲۲ هکتاری و سایت شهید رئیسی نهضت ملی مسکن پردیسان بااعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است و تاکنون بیش از ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری در دو بخش آب و فاضلاب انجام شده است.
وی اجرای فاز نخست آبرسانی به ۶ روستای مجتمع قیام بااعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های شاخص اعلام کرد و گفت: احداث ۳۸ کیلومتر خط انتقال، ۵ باب مخزن به مجموع حجم ۲۲۵۰ متر مکعب، ۲ باب ایستگاه پمپاژ و اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه است.
اویسی بیان کرد: به منظور تکمیل این پروژه اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در نیمه نخست سال جاری هزینه شده و تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون فنی و مهندسی آبفای استان قم در پایان، احداث مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی پردیسان و احداث بستر لجن‌خشک‌کن تصفیه‌خانه فاضلاب بااعتباری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد ریال را نیز از جمله پروژه‌های در دست اجرای آبفای استان برشمرد.
  • نویسنده :
  • منبع :