19 دی: "سعید خطیب زاده"سخنگوی وزارت امور خارجه در پیام توئیتری خطاب به وزیر خارجه آمریکا نوشت: وسواس فکری پمپئو [وزیر امور خارجه آمریکا] درباره ایران باز هم عود کرده است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیام توئیتری به زبان انگلیسی نوشت: وسواس فکری مایک پمپئو درباره ایران باز هم عود کرده است. وزیر پمپئو! هیچ میزانی از فرافکنی نمی‌تواند حقیقت را مخدوش کند.

وی  افزود: با وجود این همه دم زدن از حقوق بشر، چطور نمایندگی کردن از رژیمی را توجیه می‌کنید که به «نجات» قاتلان افتخار کرده و انسان‌های بی‌گناه را گروگان می‌گیرد؟ 

سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر نیز در اظهاراتی توئیت‌های اخیر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره مسائل داخلی کشورمان و خشم‌ وی نسبت به دکتر ظریف را عکس‌العمل‌هایی روان پریشانه از سر ناامیدی و افسردگی ناشی از شکست‌های پی‌درپی دستگاه تحت مدیریت پمپئو و نوعی سرپوش‌ گذاری بر این ناکامی‌ها ارزیابی کرد.

خطیب زاده تصریح کرد: متاسفانه وزیر امور خارجه آمریکا که هر لحظه بیش از قبل رویکرد فشار حداکثری و یکجانبه گرایی در مورد ایران را شکست خورده می‌بیند، تلاش مذبوحانه دارد با ادعای طرفداری از حقوق بشر، قدری از حیثیت بر باد رفته رژیم ترامپ را بر گرداند.

وی افزود : این در حالی است که دولتی که آقای پمپئو به آن منتسب است دارای بدترین کارنامه حقوق بشر بوده و روزی نیست که صدای دادخواهی مردم آمریکا در مقابله با خشونت، تبعیض و نژاد پرستی شنیده نشود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: به رغم وضعیت وخیم داخلی آمریکا، آقای پمپئو که آموزش‌های جعل، فریبکاری و دروغگوئی را در سازمان سیا فرا گرفته، به دنبال انحراف افکار عمومی بر پایه هر قدر دروغ بزرگتر، باور پذیرتر، هست.

  • نویسنده :
  • منبع :