19 دی آنلاین: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به اختصاص ۲۰ هکتار از فاز توسعه ناحیه صنعتی سیرو به تولید پوشاک گفت: این ناحیه با اضافه شدن زیرساخت‌ها و امکانات لازم به قطب تولید پوشاک تبدیل می‌شود.
وحید آشتیانی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا به ظرفیت بالای استان قم در تولید و فروش پوشاک اشاره و بیان کرد: حدود چهار هزار واحد تولیدی و توزیعی در مناطق مختلف استان قم در زمینه تولید و عرضه پوشاک مشغول فعالیت هستند و توانسته‌اند اشتغال مناسبی را ایجاد کنند.
وی افزود: تولید پوشاک دارای مزیت‌های مختلفی از جمله نیاز به انرژی کم، پاک بودن و اشتغالزایی با سرمایه اندک و همچنین امکان تولید در کارگاه‌های خانگی است که این هنر صنعت را به یک حرفه دوست دار خانواده تبدیل کرده‌است و جا دارد به‌عنوان یکی از خوشه‌های با اهمیت استان به آن بیش از گذشته توجه شود.
وی بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش این محصول تاکید کرد و ادامه داد: با تامین زیرساخت‌های مناسب در قم، شاهد رشد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان و تکمیل زنجیره ارزش خوشه پوشاک هستیم که در همین راستا رویکرد و سیاست ما تکمیل حلقه‌های مفقوده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.
آشتیانی گفت: از جمله مناطقی که در استان قم در زمینه تولید پوشاک رشد پیدا کرده‌است و محصولات آن در داخل و خارج به‌عنوان محصول با کیفیت توزیع می شود، شهر کهک و روستاهای اطراف آن است، اما این بخش به سبب نبود فضای کافی فرصت توسعه را نداشته که بر همین اساس شرکت شهرک‌های صنعتی تصمیم گرفت ۲۰ هکتار از فاز توسعه ناحیه صنعتی سیرو که در منطقه گردشگری شهرستان کهک نیز واقع شده‌است را به تولید پوشاک اختصاص دهد.
وی بیان کرد: زنجیره ارزش یک محصول دارای پنج مولفه اصلی می‌باشد که شاید مهمترین بخش آن بازاریابی و فروش است که سایر مولفه‌ها را به حرکت در می‌آورد و بر همین اساس در طراحی ۲۰ هکتار فاز توسعه ناحیه صنعتی سیرو به ایجاد فروشگاه نیز توجه ویژه شده‌است تا از ظرفیت گردشگری این منطقه نیز برای رونق تولید و فروش پوشاک استفاده شود.
آشتیانی ابراز امیدواری کرد: با تلاش تیم‌های عمرانی و همراهی شرکت‌های خدمات‌رسان در صدد هستیم از تابستان سال ۱۴۰۴، واگذاری زمین برای فعالیت در زمینه پوشاک در ناحیه صنعتی سیرو را به صنعتگران آغاز نماییم تا بتوانیم شاهد تحول چشمگیر در تکمیل زیست بوم منطقه و همچنین خوشه پوشاک باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :