19 دی آنلاین: مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، ارزش صادرات انجام شده از گمرکات استان به رقم ۱۰۶ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۵۰۳ دلار رسید.
اسفندیار دریکوندی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پیرامون این موضوع بیان کرد: این حجم از صادرات در قالب تعداد سه هزار و ۲۷۹ مورد اظهارنامه و به وزن ۱۱۶ هزار و ۲۲۸ تُن انجام شده‌است. در همین رابطه حدود ۴۰ کشور جهان پذیرای کالاهای تولید شده در استان قم بودند.
وی افزود: تنوع کشورهای هدف صادراتی کالاهای تولید شده در قم نشان از موفقیت تجار استان در گسترش بازارهای فروش دارد و این موضوع همچنان به عنوان یک راهبرد مهم برای توسعه صادرات در اولویت کاری فعالان اقتصادی استان است چرا که هر چقدر بازارهای صادراتی بیشتر و متنوع‌تر باشد، عملکرد تجاری واحدهای تولیدی در قم بهتر می‌شود.
وی ادامه داد: حجم صادرات استان قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، نشان می‌دهد، حضور هرچه بیشتر در بازار کشورهای همسایه و همچنین کشورهای منطقه همواره یکی از مهمترین اولویت‌های تجار قمی بوده‌است و در این خصوص بازار کشور عراق با حدود ۲۰ میلیون دلار صادرات در رتبه نخست قرار دارد.
دریکوندی با اشاره به ظرفیت‌های خوب بخش صنعت قم در بخش صادرات، گفت: طی هفت ماه گذشته، بهره‌برداران واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان این استان توانستند بیش از ۳۰ نوع کالای تولیدی خود را به کشورهای مختلف جهان صادر کنند و در بازارهای بین‌المللی با محصولات مشابه به رقابت بپردازند.


  • نویسنده :
  • منبع :