19 دی: محققان استرالیایی در محیط آزمایشگاهی اثبات کردند که ملیتین موجود در زهر زنبور عسل ظرف ۶۰ دقیقه سرطان سینه را درمان می‌کند.

محققان استرالیایی برای نخستین بار دریافته ‌اند که زهر زنبور عسل می ‌تواند به عنوان درمانی برای دو نوع تهاجمی سرطان سینه به کار رود.

بر اساس این گزارش، ماده «ملیتین»، که تشکیل دهنده اصلی زهر زنبور عسل محسوب می شود بر توده‌های سرطان سینه کارساز است. در حقیقت ملیتین ملکولی است که احساس درد شدید را در پی گزش زنبور عسل ایجاد می‌کند.

گفتنی است این اولین بار است که پژوهشگران تاثیر مستقیم ملیتین را بر دو نوع از تهاجمی ‌ترین انواع سرطان سینه مشاهده کرده‌اند. جالب است بدانید سرطان سینه شایع ‌ترین سرطان در زنان است و سال‌ ها است که تلاش پزشکان برای درمان دو نوع تهاجمی آن نتایج چندانی حاصل نکرده است. اما حال دانشمندان استرالیایی دریافته ‌اند که ملیتین موجود در زهر زنبور عسل سلول ‌های بدخیم دو نوع سرطان تهاجمی را ریشه‌ کن می‌ کنند بدون اینکه تاثیری منفی بر سلول ‌های سالم بگذارند.

به گفته مسئول مستقیم این پروژه تحقیقاتی، زهر زنبور عسل کارایی و اثرگذاری بسیار بالایی دارد به طوری که ملیتین زهر می‌ تواند سلول ‌های سرطانی را در عرض ۶۰ دقیقه به طور کامل نابود کند!

جالب است بدانید محققان می گویند ملیتین موجود در زهر زنبور عسل، تنها ۲۰ دقیقه بعد از تماس با سلول سرطانی روند پیام ‌رسانی شیمیایی آن را مختل می ‌کند و مانع از رشد و تقسیم سلولی آن می‌ شود!

لازم به ذکر است، استفاده از زهر زنبور عسل برای درمان بیماری‌ ها سابقه ای چند هزار ساله دارد و نتایج آزمایشگاهی قبلا نشان داده که زهر زنبور عسل تاثیر مثبتی بر از بین بردن توده‌ های حاصل از سرطان پوست، ریه، تخمدان و پانکراس دارد.

  • نویسنده :
  • منبع : یورونیوز