19 دی: سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به گزارش ادعایی روزنامه الجریده کویت در مورد مذاکره بین ایران و آمریکا در عمان گفت: بین ایران و آمریکا مذاکره ای نبوده، نیست و نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: امروز در پایان آخرین روز هفته دفاع مقدس آقای ظریف از خانواده شهدای وزارت خارجه طی مراسمی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران همچنین با اشاره به درگیری مجدد بین آذربایجان و ارمنستان گفت: در پی این درگیری ها وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته با وزیران امور خارجه ارمنستان و آذربایجان در مورد تحولات رخ داده رایزنی و گفت‌وگو کرد و ما اعلام آمادگی کردیم که از تمام ظرفیت‌های خود برای کمک به پایان یافتن این بحران استفاده کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به گزارش ادعایی روزنامه الجریده کویت در مورد مذاکره بین ایران و آمریکا در عمان گفت: بین ایران و آمریکا مذاکره ای نبوده، نیست و نخواهد بود.

خطیب زاده همچنین تاکید کرد: ما معتقدیم که آقای ترامپ هیچ فهم درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و روابط ایران و آمریکا ندارد و گویی قرار نیست که مشاوران ایشان نیز این موضوع را بفهمند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با مطلب منتشر شده در یکی از روزنامه‌های صبح کشور در ارتباط با مواضع آیت الله سیستانی در دیدار اخیرشان با نماینده سازمان ملل در عراق با اشاره به اهمیت مرجعیت برای مردم ایران و عراق و احترامی که ملت و دولت های دو کشور برای این رکن مهم قائل هستند، خاطر نشان کرد: آیت الله سیستانی نقش بی‌بدیلی در عراق دارد و دارای جایگاه ویژه ای در بین شیعیان هستند.

وی ادامه داد: موضع مطرح شده ربطی به ارکان جمهوری اسلامی ایران ندارد، ما برای مرجعیت احترام ویژه‌ای قائل هستیم و طبیعی است که تحمل نمی‌کنیم که به جایگاه مرجعیت خدشه ای وارد و به این جایگاه تخطی شود.

  • نویسنده :
  • منبع :