19 دی: مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: در نیمه نخست امسال، کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری استان قم با 100 درصد رشد به 172 میلیارد و 200 میلیون ریال رسید.

اکبر میرشکار هدف از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری را شناسایی نیازمندان و خیران هر محله و برآوردن نیازها و مشکلات فقرا توسط افراد توانمند همان محله بیان کرد و گفت: در حال حاضر 60 مرکز در سطح شهر و دو بخش روستایی قنوات و جعفریه استان قم فعالیت دارند که یکی از این مراکز شهری ویژه بانوان است.

وی با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری بانوان استان قم، با عنوان بانوی کریمه در استان فعالیت دارد گفت: این مرکز با مدیریت بانوان و در یکی از محرومترین مناطق قم به صورت جهادی در حال خدمت رسانی به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد بانوان استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بخشی از خانوارهای تحت پوشش و همچنین نیازمند غیر تحت پوشش در استان از خدمات مراکز نیکوکاری بهره مند شده‌اند، تصریح کرد: 86 درصد این خدمات برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان و 14 درصد در زمینه های مختلف بهداشتی، درمانی، ودیعه و اجاره مسکن، فرهنگی و آموزشی، کمک هزینه جهیزیه و لوازم ضروری زندگی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری توسط این نهاد نظارت و ارزیابی می شود افزود: این مراکز با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری توسط مردم و به صورت محله محور اداره می‌شوند.

میرشکار با بیان اینکه مردم نوع دوست و خیر استان قم از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 172 میلیارد و 200 میلیون ریال برای امور نیازمندان به مراکز نیکوکاری کمک کردند گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر اینکه اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران در این مراکز کاملا محرمانه است، گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده با حفظ عزّت نفس و کرامت نیازمندان در اسرع وقت بین آن‌ها توزیع می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :