19 دی: ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که همه مرزهای کشور با عراق مسدود است و از مردم خواست مراقب افراد فرصت‌طلب برای تشویق به سفر به عراق باشند.

در اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین آمده است: علیرغم صدور اطلاعیه‌ها و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده مبنی بر مخالفت دولت عراق و همچنین ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هرگونه سفر به کشور مذکور، متاسفانه عده‌ای تلاش دارند با سوء استفاده از نیات پاک عاشقان و سرسپردگان به بارگاه حسینی(ع) با درج آگهی در درگاه‌های اینترنتی ناشناس و غیرمجاز و یا تحریک مومنان در برخی از اجتماعات، آنان را به سوی مرزهای غرب و جنوب غرب کشور رهسپار نمایند.

در ادامه این اطلاعیه عنوان شد: مجدداً به اطلاع مردم می‌رساند کماکان همه مرزهای کشور با کشور عراق مسدود بوده و بنابر مصوبات ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هرگونه تجمع و راهپیمایی به سمت مرزها و یا اماکن مقدسه ممنوع است.

هر ساله با فرا رسیدن ایام اربعین جمع کثیری از مشتاقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) از جای جای کشور با پای پیاده خود را به کربلای معلی می‌رساندند و مراسم اربعین را در جوار بارگاه امام سوم شیعیان به جا می‌آوردند که امسال به دلیل خطر شیوع ویروس منحوس کرونا و برای رعایت سلامت مردم این حرکت جمعی و عاشقانه انجام نمی‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :